int20h Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 AMD lanserer i dag sin hittil kraftigste prosessor i Athlon 64 FX-serien. Prosessoren produseres med 90 nm-teknikk, støtter SSE3 og markedsføres som et godt overklokkingsobjekt. Les mer Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Denne bør ikke legges høyere i pris enn 1000 kroner over FX-55. Skulle tro at dette, en San Diego med helt opplåst multiplier, er mest attraktiv for ekstrem-overklokkere. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Det er stort sett i spill den slår X2-serien, og det er klart at FX-57 rettes mot hard-core spilleren og overklokkeren. Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg vil ha en sånn jeg også Lenke til kommentar
amarios Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 hvem vil vel ikke det? (bortsett fra en ekstrem intel-fanboy) Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Vel det er flere ekstremklokkere som har vært skuffet med noen av FX57 de får ikke boote hvis tempen er på under -30C. Men dette gjalt bare noen av de. Sef så tror jeg ikke at det er så mangen folk som kjører cpuen på -30C da. Men er den rettet mot ekstremoverklokkerene så er den rettet mot ekstremoverklokkkerene. Men det kan jo bare være en liten feil som snart blir rettet opp. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Heftige greier. DDR533 vil nok gjøre susen i entusiastmarkedet. Blir vel første CPU med over 2000 score i SPECint2000 om de får godkjent resultater med DDR533 minne. Må si jeg hadde et aldri så lite håp om at Montecito skulle ta den barrieren. Men siden jeg er kjent for mitt skråblikk på AMD: *DDR533 vil aldri bli JEDEC godkjent og derfor forbeholdt entusiastmarkedet *104W på 2.8GHz lover ikke veldig bra for verken 3+GHz singel kjerne eller noe mer enn 2.6GHz på dual core i 90nm. Endret 27. juni 2005 av Anders Jensen Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Blir denne (med litt OC) god nok til at et 7800GTX skal få yte fullt ut? Til nå har jo ytelsen vært ganske begrenset av CPU, som er flaskehalsen. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Blir denne (med litt OC) god nok til at et 7800GTX skal få yte fullt ut? Til nå har jo ytelsen vært ganske begrenset av CPU, som er flaskehalsen. Eeeh, fins det noen spill i dag som er så cpu begrenset at man ikke får spilt det 100% med en high-end AMD64? Er vel kun benchmarking i gamle spill du tenker på, neste generasjons spill vil bruke mer av skjermkortet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Men er den rettet mot ekstremoverklokkerene så er den rettet mot ekstremoverklokkkerene. Det står bare "godt overklokkingsobjekt" i artikkelen, og vil ikke nødvendigvis betyd det samme som ekstremoverklokkere (De med fasekjøling til titusner av kroner). Klokkefrekvensen på Athlon 64 FX-57 er satt til 2,8 GHz - dvs. 400 MHz høyere enn dobbelkjerneversjonen Athlon 64 X2. Tja, det selges Athlon64 X2 på både 2,2 og 2,4GHz så det burde vel stått enten "400-600 MHz høyere enn .." eller "høyere enn den hittil raskeste av dobbelkjerneprosessorene ..". Ellers så tror jeg denne vil bli en hit blandt entusiaster med mye penger av flere grunner: Gode overklokkingsegenskaper, (trolig betydelig bedre enn FX55 som var laget med "clawhammer" kjerne) En ny minnedivider gir ekstra frihet for overklokkere, og høyere minnehastigheter for ikke-overklokkere. Lavere effektforbruk når CPU'en går på tomgang på grunn av 90nm-prosessen Den blir nok en ny "standard" i testrigger verden rundt for testing av annet utstyr (f.eks GF 7800 GTX) Mange av entusiastene med mye penger tenker "jeg skal ha det beste koste hva det koste vil" og "denne må da vare lenge siden den er så dyr" ( til begge uttalsensene) Endret 27. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvilken dust på forumet kjøper en så dyr CPU? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Å betale 8500,- for en CPU er ikke noe jeg har planer om å gjøre. Men har du bakenden full av penger , så be my guest. Men AMD-prosessorer imponerer på spillfronten, ingen tvil om det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Blir denne (med litt OC) god nok til at et 7800GTX skal få yte fullt ut? Til nå har jo ytelsen vært ganske begrenset av CPU, som er flaskehalsen. Det stemmer ikke. CPU har ikke vært noen absolutt flaskehals i alle situasjoner. Dvs. at det er en rekke situasjoner som vil forbedres ved å oppgradere fra f.eks 2x GF 6800 Ultra SLI til 2x GF 7800 GTX SLI. Særlig i de høyeste oppløsningene med AA og de nyeste spillene. Heldigvis er det ikke en ensidig "grense" for hvor rask CPU man må ha for å utnytte et så og så raskt skjermkort. Det er en svært glidende overgang siden spillprodusentene er flinke til å utnytte mye av både CPU og GPU. På den andre siden er det sikkert mange spill som vil få ytelseforbedringer av en raskere CPU også. Særlig i litt lavere oppløsninger. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvilken dust på forumet kjøper en så dyr CPU? Tja, det spørs hvor interessert man er det. Mange kjøper f.eks. biler til 3-400.000 når de hadde fint klart seg med en til halve prisen. Er det så mye bedre? Har man en ting som hobby, bruker man gjerne penger på den... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvilken dust på forumet kjøper en så dyr CPU? Tja, si det? Jeg vet i hvertfall om en person som har kjøpt en CPU i den prisklassen i september i fjor. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) "flirer", Simen der la du tre år til min levetid. Men her blir det nok X2 som står på trappa. Edit: Som det sto i en av konklusjonene, siden intel ikke har noen enkel kjerne cpu'er som yter i nærheten når det gjelder gaming, så vil dette presse spillutviklerne til å utvikle nye games for dobbel kjerne. Og ser en på en slik utvikling så vil selv Intels dobbelkjærne nok slå en FX57 på spill som er optimalisert for dette. Spillprodusentene har neppe råd til å ha som krav AMD FX55 / FX57. Så jeg tror enkelkjerne selv på gaming har en meget begrenset fremtid som kongen på haugen. Endret 27. juni 2005 av Osse Lenke til kommentar
pertm Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Treffende sagt Øyvind Dahle! Jeg tror nok heller det blir X2 på meg neste gang det blir ny CPU og ikke denne her. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvilken dust på forumet kjøper en så dyr CPU? Har hvertfall lite å bruke pengene på Lenke til kommentar
Zeo Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Blit nok x2 på meg også Men skal vente til prisene synker litt iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå