Gå til innhold

Acer Ferrari eller Dell Xps?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm litt nermere inblik

Dellen har en geforce 6800 Ultra 256 mb (SM3.0 støtte) (pcie) og Ferrarien har en Raden X700 128 mb (SM2.0 søtte)

Dellen har en P4 2.1 ghz og ferrarien har en AMD Turion 64

Dellen har raskere minne en ferrarien

alt i alt er dellen raskest og best for gaming ;)

men vis du skal bruke så mye peng da burde du skaffe deg en Whitebox CL 4.6

http://www.dinside.no/php/art.php?id=217392

en av de RÅESTE bærbare pcer og har over 100 GB plass med 2 gb minne!!

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Høres ikke ut som du har så veldig mye peiling, wiak. : :roll:

XPS2 har Go6800 Ultra 256MB GDDR3 som er det beste skjermkortet du får i bærbare nå, mens F4000 har Mobility Radeon X700 128MB som er et heller labert kort i forhold til Go6800 Ultra. Det er mye bedre på alle måter, og ikke bare at det støtter SM3.0.

XPS2 har Pentium M 2.0-2.13 GHz, mens F4000 har Turion64 (ikke sikker på hvordan modell)

Ferrarien har (støtter hvertfall) raskere minne enn XPS2. DDR400 (2.5-3-3-6) er i alle tilfeller raskere enn DDR2-533 (4-4-4-11).

Men ja, XPS2 er best til gaming på alle mulige måter.

Whitebox CL4.6 er dårligere enn XPS2 til gaming, fordi den "bare" bare et Mobility Radeon X800 kort, som er noe dårligere enn Go6800 Ultra. Den veier også 5kg+, støyer og er ganske så stor. :p

Lenke til kommentar

Dell XPS :w00t:

Som en av mange fornøyde eiere av XPS'n, er jeg totalt overgitt til det vidunderet som ligger gjemt i 4 kilos, 17" widescreen truelife, 100 g hd, 8x DL dvd-rw, nvidia 6800 go Ultra, 1024 MB PC2-4200 tokanals DDR2-minne ved 533 MHz, pentium 2,13 ghz centrino og 2 timers batterilevetid.

Det er vel å merke den letteste maskinen i highend klassen av bærbare pc'er som også har størst ytelse og kraft. Dette tiltross, er det minimalt med støy på denne maskinen. Viftene er uhyre stillgående. Jeg har hatt den på forelesninger uten at det har sjenert sidemannen eller foreleseren. Stillevognen på toget er også blitt prøvd uten at noen har protestert.

Det beste med denne maskinen er skjermen, som gjengir bilde utrolig godt i alle tenkelige vinkler. Solkontrasten er også ganske ok, og den beste jeg har sett så langt.

Batterilevetiden er den eneste ulempen så langt jeg kan se, men dette problemet løser jeg ved å bruke et ekstrabatteri. Ellers kommer det med en sesialbygd og ordentlig robust, polstret XPS-bæresekk, som er også ganske behagelig å ha på. Med laderen og ekstrabatteriet, er vekta på bag'en rundt 5-5 1/2 kilo. Som 11-åringer på skoledager hadde vi skolesekker som var tre ganger tyngre, så dette burde hvem som helst pingle klare.

Forøvrig: Ferrari-pc'en måler ikke på langt nær det samme i bruk og ytelse, og whitebox-posten fra wiak fikk meg til å le kjempe lenge.. :tease:

Jeg har også forsøkt å sammenligne med Alienware sin desktop-erstatter, og kommet frem til at Dell XPS er definitivt den letteste og den beste i verden idag med hensyn til ytelse, bruk og vekt. Forresten skåret jeg 5071 i 3dmark05 på den i "som den kom"-tilstand. :dribble:

:thumbup: for XPS, mens :thumbdown: for Alienware, Acer, Whitebox .

:whistle:

edit: alle de feilene man ser etter at man har postet! ;)

Endret av nighdark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...