hairway to steven Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Hei. Vurderer å kjøpe en Mac (ny), men har ingen anelse om hva jeg skal kjøpe. Er for tiden en student, med sommerjobb = bærbar pc. Siden jeg er student så er pris litt viktig, men samtidig kan jeg snike meg opp mot 10-12 høvdinger for en god bærbar. Jeg kommer til å bruke maskinen til å ha med på skolen, skrive oppgaver, høre på musikk, se filmer og surfing ca. Den bør i tillegg være nokså hendig og grei til å ta med seg. Jeg vet at Mac bruker andre programmer enn Windows, og det blir kanskje et problem, fordi alle oppgavene mine _må_ leveres i word-format (.doc). Finnes det en vei rundt dette åpenbart motbydelige hinderet? Jeg kan jo klippe og lime oppgaven inn i en mail, og sende den til meg selv, for så å gå på en windows-pc, legge oppgaven inn i word og deretter sende, men dette virker nokså tungvint. Jeg skriver oppgaver ofte, så dette er ikke noe engangssak. Så over til selve kjøpet, hvis det nå skulle være slik at jeg velger Mac. Jeg har null peiling på PC og Mac generelt. Likevell har jeg hørt at Mac er veldig brukervennlig, og fikk ståpells da jeg så en kompis sin PowerBook. Jeg kommer nok ikke til å bruker den til annet enn det jeg har skrevet ovenfor, så ekstra RAM eller minne eller hva det heter virker litt unødvendig og dermed dyrt? Er iBook mye dårligere enn PowerBook siden den koster så mye mindre, eller hva er det konkret som gjør at prisen er lavere? Setter utrolig stor pris på godt gjennomtenkte svar, det er tross alt en del penger innvolvert her. På forhånd, takk! PS: Jeg har, tro det eller ei, lest gjennom ganske mange poster med omtrent samme type spm, men har ikke blitt veldig klok, men kanskje det er meg? (les signatur) Endret 27. juni 2005 av hairway to steven Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 .doc er ingen problem, du har Office for Mac, OpenOffice osv Til ditt bruk holder en iBook Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har også hørt om at det finnes en slags "Windows-emulator" som kan kjøre windows programmer og spill... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har også hørt om at det finnes en slags "Windows-emulator" som kan kjøre windows programmer og spill... Microsoft har Virtual PC for OS X. Men det går fryktelig tregt.. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har kanskje også tenkt å kjøpe en MAC i fremtiden. Grunn: DESIGN! Jeg bare elsker MACens design. Også er det veldig bra til media har jeg hørt Lenke til kommentar
hairway to steven Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Designet er også noe av det som er meg nært , jeg liker i tillegg at maskinene krasjer svært sjeldent. Har sett meg kraftig lei på feilmeldinger i kritiske faser av et arbeid, eller programmer som plutselig ikke virker. Har bestilt en iBook (12") med pittelitt ekstra RAM, en ekstra bærbar harddisk på 160 GB, og en deilig ryggsekk til. Den ser veldig opphissende ut, og jeg gleder meg til å kunne bruke iTunes, og iPhoto som hører til MAC til min iPod 60 GB Photo. Har hatt litt trøbbel med iTunes for windows. Dessuten ser jeg fram til litt forandring. Takk for hjelp. Endret 28. juni 2005 av hairway to steven Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Da kan jeg si at du nettopp har gjort et genialt kjøp. Jeg tenkte lenge på om jeg skulle kjøpe meg en iMac istedenfor Powerbooken min, men jeg synes det er veldig greit å kunne ta den med seg overalt. Samtidig så angrer jeg litt også, man får så utrolig mye mer for pengene når man kjøper stasjonært. når jeg får fast jobb så blir iallefall neste maskin en stasjonær. Det kan jeg si med 90% sikkerhet... Lenke til kommentar
hairway to steven Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Kjipt. Apple klarte ikke å finne INCASE NYLON BACKPACK på lageret sitt. Da må jeg finne en ny. Venter i spenning på min iBook! Lenke til kommentar
*nitram* Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 iBook er bare helt hærlig! Gled deg sier jeg bare... Du kommer til å elsker den! (PS.: Vær venlig og ikke skriv MAC med store bokstaver... Mac = Macintosh og skrives ikke med blokkbokstaver... MAC = Medium Access Control, og er noe helt annet enn Macintosh maskiner...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå