Eivind_bh Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Heisann! Jeg har en del musikk DVD'er, og på mange av dem er det sanger som ikke finnes på cd eller lignende. Det jeg lurer på, finnes det et program som enkelt kan ta opp bare lyden, og gjøre den om til mp3 fil eller noe? Setter pris på svar. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Driver ikke med dette selv, så jeg har ikke så god peiling, men tror du kan gjøre det på følgende måte. Kanskje ikke den letteste, men det er disse programmer jeg er vant til å bruke, og da til andre formål : Ripp musikkvideoene med feks. Smartripper : http://www.afterdawn.com/software/video_so...smartripper.cfm Kjør VOB filen(e) gjennom TMPGEnc 2.5 : http://www.tmpgenc.net/e_main.html I TMPGEnc 2.5 velger du : File - MPEGtools - simple de-multiplex Dette splitter VOB filen i en video og en lyd-del. Bruk lyddelen som den eri et DVD program (litt tungvindt..), eller kjør den gjennom et program som omformer denne filtypen. Egnet program finner du ved å skrive "ac3 to mp3" i feks Kvasir. Lykke til Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Simeplt. Jeg bruker et program som heter Cool Edit (genialt). Du spiller av dvd filmen på pcen, åpner volumkontrolleren, finner fram til innspilling og huker av "Stereo Mix". Da vil Cool Edit ta opp alle lyder som skjer på pcen inkludert filmen, men pass på så ingen ting forstyrrer f.eks. noen som logger seg på msn Lenke til kommentar
Eivind_bh Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Dette høres vesentlig enklere ut! Hvor kan jeg få tak i dette programmet? Lenke til kommentar
degas Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Cool Edit er innlemmet i Adobe, og er nå det samme som Adobe Audition 1.5. degas Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Hvis Adobe Audition er like overpriset som alle andre Adobe-programmer, er det antagelig en god del å spare på å bruke f.eks. Goldwave i stedet: http://www.goldwave.com/release.php. Jeg har brukt Goldwave til å ta opp lyd fra forskjellige kilder på samme måte som beskrevet av Hektor123. Goldwave kan brukes i ukevis før man eventuelt kjøper det. Endret 29. juni 2005 av Beatnik Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 ....eller man kan bruke Audacity (gratis), med samme fremgangsmåte som for CoolEdit Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Datadoktoren på dinside.no svarte på dette spørsmålet for ikke lenge siden. LINK (Ripper med SmartRipper og konverterer AC3 til MP3 med HeadAC3he) Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Det beste er å kopiere digitalt, både mye raskere og du får bedre lydkvalitet Men som sagt så er det litt plundrete å komme i gang med det. Vet ikke om det finnes programmer som gjør hele prosessen automatisk. Jeg har brukt dvd decrypter til kopiere lyd til harddisk og Besweet til konvertere til wav/mp3. Lenke til kommentar
t-vs Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Ripp inn med smart ripper. sett innstillingen "split every vob" (eller noe i den duren) Det er fordi at på musikk-dvd så har gjerne hvert spor sin egen vob. Som du forøvrig kan rename til .mpeg sånn helt uten videre, hvis du allerede har rippet inn hele dvd'en. Uansett. Hvis du ripper ifra plata med smart ripper riktig satt opp så får du en fil for hvert spor. Så åpner du fila du vil ha lyd ifra i "virtual-dub mpeg2". Under "file" så finner du "save wav", og trykker der. vips så har du lydsporet fra fila som wav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå