kanaljen Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Har nettopp kjøpt meg ny psu(mist), når eg booter opp maskina viser den for lav volt. På 12 volt sensoren viser bios den 0.12 volt, resten av volt sensorene stemmer. Testet med den gamle psu'n(chieftec 360 w), det samme skjedde med den. Er det noen som har en forklaring på dette. Hovedkortet mitt er E-pox 8RDA3+. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Prøv å oppdatere BIOS. Feilen ligger helt sikkert i HK/BIOS, og så lenge den nye strømforsyningen virker tilfredsstillende er det vel bare en bagatell. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Maskinen har aldrig bootet hvis 12V har vært 0,12V. Feilen er nok at biosen ikke rapporterer korrekt. Prøv å oppdatere biosen. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Om du tar eit multimeter \ voltmeter kan du fort måle på ei drevkontakt kor stor spenning der er. Feil i bios. Ole-Johan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå