mongojarle Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 hvor finner du disse zalman kjølerene? (i tilfelle blokka ikke passer) Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hmm, sitter og lurer fælt på hvilket program jeg kan benytte til å "dumpe" biosen jeg har stock på 6800GT kortet mitt ned på harddisk, så jeg kan sjekke den nærmere ut i NiBiTor util elns.? Hvilket prog. skal jeg benytte? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 kan du ikke bruke et program til å flashe biosen med til å ta en kopi av den (sikkerhetskopi), den lagrer seg da på disketten (eller hva du booter fra), og du kan gå inn i OS å se på den? eller...? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Jo, det kan jeg jo forsåvidt gjøre, men stress ^^ Hehe, men jeg fant den eksakte biosen jeg har på mvktech, så np btw: har et annet spørsmål jeg, finnes det noe prog. som kan overstyre vifte enheten på kortet, slik som ATi Tray Tool kan gjøre for ATi kort? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hmm, er det noen som kan bekrefte at det skal være slik? Eller er det hos meg det er noen feil? Lenke til kommentar
jrs Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Tenkte jeg skulle bestille dette skjermkortet, men er litt bekymret for støy. Etter det jeg har lest kommer det med en vifte som bråker ganske mye. Spørsmålet blir derfor, hvilken av disse to er best til dette kortet, når støy er viktigst: 1) Zalman VGA-Kjøler VF700-AlCu 2) Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 Har ingen planer om å overklokke. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Definitivt Zalman sin, samt at den kjøler helt klart bedre enn rev. 5 kjølern Har den selv, og jeg har vanskeligheter med å finne noe negativt om den Btw: kjøp den rene kopper løsningen, kopper er tingen ^^ Endret 2. juli 2005 av KimmiK Lenke til kommentar
jrs Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Artic Cooler varianten har jo den fordelen att den leder varm luft ut av kassa. Vil ikke dette medføre at de andre viftene i boksen ikke trenger å jobbe så hardt, da skjermkortet ikke varmer opp luften inne i kasse i noe særlig grad? Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Epsilon, jeg byttet fra R9800 pro til 6800 GT. Benchmark i f.eks. 3dm03 gikk fra ca 5500 til 11000 (avrundede tall). Han som kjøpte mitt gamle med IceQ kjøler får nå ca 2500 i 3dm05 mens jeg får 5000 i score (igjen avrundede tall). I spill som f.eks. Joint Op hadde ikke byttet noe å si på flyten, men jeg kan kjøre mye høyere oppløsning og mye høyere detaljnivå med 6800gt-kortet. Jeg prøvde ikke hl2 med mitt gamle kort, så der kan jeg ikke si så mye om hvordan det funket, men jeg har forsøkt både hl2, cs-s og far cry på et 9800xt kort, og mitt kan kjøre med samme fps med med mye høyere oppløsning og detaljnivå. Alt i alt om du ikke vil svi av nok penger til et av de nyeste kortene så får du mye "bang for the bucks" med å kjøpe dette kortet. Ang. støy, jeg har et club3d kort med en hissig liten vifte sak på. Denne har jeg nå byttet ut med en Arctic vga silencer, og det jeg hører mest nå er cpu-vifte (!) selv om jeg har 5 80mm vifter i kabbiset. Disse kjører på max da jeg har et altfor varmt datarom. Så er støy et problem kan jeg anbefale Arctic cooleren. Zalman har også en meget bra kjøler men den har ikke jeg erfaringer med. Hei jeg fikk kun 10032 i 3Dmark2003 men var ikke klar over at kortet bråket slik, skulle jo bare ha et kort til Battlef2 AMD Athlon XP 2600 NVIDIA GeForce 6800 GT Driver 7.7.7.2 NVIDIA® nForce Audio Driver 6.14.366.0 Total Physical Memory 1.00 GB Free Physical Memory 617 MB Total Pagefile Memory 2.40 GB Free Pagefile Memory 2.08 GB Manufacturer ASUSTeK Computer INC. Model A7N8X2.0 Version REV 2.xx BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD BIOS Version ASUS A7N8X2.0 Deluxe ACPI BIOS Rev 1006 BIOS Release Date 08/19/2003 Operating System Microsoft Windows XP Version 5.1.2600 Lenke til kommentar
tbend Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Mitt 9800pro stoppet opp forleden dag, samtidig skulle dama få 6800le istedetfor 5700 - Hun har begynt å etterspørre nytt grafikkort nå (selvsagt tok jo jeg det nye), så jeg har leita etter x800xl-agp til under 2500 i noen uker nå, men det ser ut som det tilbudet komplett/noen hadde for snart 2mnd siden ikke kommer tilbake. Så, støy? Bruker denne standardvifta eller hur? Dama Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 er det nokk med 360 W strømforsyning? Lenke til kommentar
dTd Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 sett litt på det skjermkortet jeg og... men lurte på om min gpu kjøler fra waterchill vil passe på den? og om det gir bra nok kjøling... Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 mottok mitt kort i dag... WOW! spilte CS:S (er ingen cs fan, men eneste spillet jeg hadde med litt grafikk) med meg selv litt... og det var fantastisk...! temperaturen lå på rundt 60 grader midt i spillet, og i win ligger det på 50 ca... (GPU core, målt med nVidias drivere greier) bråker noe ja, så jeg gleder meg til jeg får inn vannkjølinga... og fy å fælt så stort kortet er... fikk nesten ikke i molex-kontakten (strøm) fordi harddiskene mine er rett ovenfor... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Epsilon, jeg byttet fra R9800 pro til 6800 GT. Benchmark i f.eks. 3dm03 gikk fra ca 5500 til 11000 (avrundede tall). Han som kjøpte mitt gamle med IceQ kjøler får nå ca 2500 i 3dm05 mens jeg får 5000 i score (igjen avrundede tall). I spill som f.eks. Joint Op hadde ikke byttet noe å si på flyten, men jeg kan kjøre mye høyere oppløsning og mye høyere detaljnivå med 6800gt-kortet. Jeg prøvde ikke hl2 med mitt gamle kort, så der kan jeg ikke si så mye om hvordan det funket, men jeg har forsøkt både hl2, cs-s og far cry på et 9800xt kort, og mitt kan kjøre med samme fps med med mye høyere oppløsning og detaljnivå. Alt i alt om du ikke vil svi av nok penger til et av de nyeste kortene så får du mye "bang for the bucks" med å kjøpe dette kortet. Ang. støy, jeg har et club3d kort med en hissig liten vifte sak på. Denne har jeg nå byttet ut med en Arctic vga silencer, og det jeg hører mest nå er cpu-vifte (!) selv om jeg har 5 80mm vifter i kabbiset. Disse kjører på max da jeg har et altfor varmt datarom. Så er støy et problem kan jeg anbefale Arctic cooleren. Zalman har også en meget bra kjøler men den har ikke jeg erfaringer med. Hei jeg fikk kun 10032 i 3Dmark2003 men var ikke klar over at kortet bråket slik, skulle jo bare ha et kort til Battlef2 AMD Athlon XP 2600 NVIDIA GeForce 6800 GT Driver 7.7.7.2 NVIDIA® nForce Audio Driver 6.14.366.0 Total Physical Memory 1.00 GB Free Physical Memory 617 MB Total Pagefile Memory 2.40 GB Free Pagefile Memory 2.08 GB Manufacturer ASUSTeK Computer INC. Model A7N8X2.0 Version REV 2.xx BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD BIOS Version ASUS A7N8X2.0 Deluxe ACPI BIOS Rev 1006 BIOS Release Date 08/19/2003 Operating System Microsoft Windows XP Version 5.1.2600 Tror det er normalt med din PC. Får rundt det jeg også, uklokket. "Flaskehalsen" er nok CPU. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) som sagt så har jeg kjøpt dette kortet, men nå er filmene mine helt på bærtur... alle .avi og .mpg filmer (det er de eneste jeg har skjekket) er skikkelig hvite og få farger.. wtf? EDIT: har nå lagt inn codecsene på nytt, uten å bli happy.... *vil se simpsons* EDIT: har også lagt inn WMP på nytt, inget resultat... EDIT: har også prøvd flere andre programmer enn WMP, som powerDVD og MediaPlayer Classic... det er det samme på alle sammen... jeg har ikke gjort noen andre innstillinger på korte enn å ta av vertical sync... EDIT: drit i hele saken, fant ut av det HER... Endret 6. juli 2005 av jalejale Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Da har Komplett.no samme tilbud på XFX-kortet som for noen uker siden. Lurer på om de kanskje kjøpte litt for mange. Lenke til kommentar
AMMO113 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Netshop har et 6800gt PCI-E skjermkort med 256RAM på tilbud. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6382 Er club 3d et bra kort tro??? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 For dere som trenger et bedre GFX, men ikke har anledning å legge ut halve lønningen, eller rett og slett vil ha noe bedre men venter på FuDo, LØP OG KJØP! Det er et sykt bra tilbud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå