Gå til innhold

19" Dell UltraSharp 1905 eller 17" NEC 1770NX?

Shoo

Anbefalte innlegg

Ok... Nå har i hele helga "diskutert" med RamGuy om hva som er et bedre valg ut av 19" Dell UltraSharp 1905FP og 17" NEC 1770NX, tatt i betraktning at man legger vekt på følgende punkter:

* At den egner seg godt til spilling. Jeg spiller ikke særlig mye, men litt (maks 3-4t eller sådan nå og da, men ikke hver dag, så ney, er nok ingen hardcore gamer... by far!)

* At den egner seg godt til film og bilder. Jeg ser mer på filmer enn jeg spiller, så dette er vel et must.

* At den duger til kontorarbeid, surfing og slikt. Bør være greit til å takle det. ;)

* Ha gode (fysiske) justeringsmuligheter (både høyde og "vipping") da plassen min varierer nå og da (flytter hit og dit for tiden)

Ut ifra disse punktene, hva er best ut av NEC "17 til 2500NOK eller en Dell "19 til 3200NOK? Har litt vanskeligheter med å finne ut hva man skal bestemme seg for.

PS: Jeg kan gå til 3500kr MAKS! Helst IKKE over det.

Verdt å nevne er at jeg er ikke så kresen på det med etterslep/ms, baklys, DVI/VGA/ISO (mest fordi jeg har ikke lest enda hva de er/betyr) og pivot. Så lenge det IKKE er _tydelige_ tegn på f.eks etterslep og det andre jeg nevnte, er det glimrende (så at det "vanlige" øyet ser det, dvs. en ikke hardcore gamer!)

Så, hva synes dere? Hvilken bør jeg gå for med utgangspunkt i det jeg har nevnt?

Eller burde jeg muligens gå for denne 17" som RamGuy nevnte istedenfor de to ovenfor: NEC 17" LCD MultiSync 1770GX

Takker så meget for hjelpen på forhånd!

Takkings også til RamGuy for å ha vært svært hjelpsom med å finne meg frem valgmulighetene. :thumbup:

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig syns jeg det er mye bedre å spille og se film på 19" fremfor 17"

Blir jo som TV. Fetere å se film og spille på en 32" vs. en 28".

Jeg ville gått for Dell'en, da den har veldig gode og varme farger, og kom ganske så helskinnet gjennom testbenken her på hw.no for en liten stund siden..

Lenke til kommentar

Skjønner 3500 er max...Personlig ville jeg ikke kjøpt 17" men gått for en 19", men det er jo smak og behag. Men hvis du vurderer Nec 1770gx så vil jeg bare tipse deg om at du får 19" versjonen 1970gx hvis du legger på 660 kr. Viktig med god skjerm, du skal jo ha den en stund (4160 kr fra www.cshop.no). Men hvis du tenker økonomi så er nok Dell masse for pengene.

:yes:

Edit:

Her er forresten noen tester av 19": http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13734&side=1

http://www.dinside.no/php/art.php?id=117753

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan det er med de andre skjermene du nevnte, men Dell skjermen kan du ihvertfall vippe så du får den i høydeformat, noe som er praktisk hvis du skal jobbe med den, iogmed at du f.eks kan få et helt A4-ark inn i ett skjermbilde, uten mye ledig plass på sidene..

Lenke til kommentar

Aa. Skjønner.

Vel, jeg gikk for 19" fra Dell. Har ikke betalt enda, men skjermen er sendt... Må betale snart da.

Tror nok at jeg blir ganske så fornøyd med det jeg får, med tanke på hva jeg HAR pr. idag da... En 14" CRT fra 90-tallet... MED flimrende og litt skjev skjermbilde! :thumbdown: Så ja, jeg TROR nok at jeg kommer til å merke forskjellen nokså mye. ;)

Eller merker jeg det bare LITT, kanskje? Heh.

Lenke til kommentar

Tehe. Holder meg til å få orgasme av tjejen istedet, takk...

Anyways, jeg fikk tlf fra en kompis som jobber for Dell at jeg bør sjekke ut 1905FP'

en som de hadde satt ned i pris. Han hadde selv fått den og var glisende fornøyd. Er nettopp derfor jeg satt igang denne tråden.

Ja-a... Jeg tror nok det blir litt av en opplevelse å få den skjermen, ja.

Men det går vel neppe lange tiden før Dell setter ned prisen på 1905FP'en igjen da.

Må bare komme med kommentarer om forskjellen på 14" CRT og 19" LCD når enn jeg får skjermen.

Utrolig billig var det ihvertfall... 3100,- (inkl. frakt++)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Skjønner 3500 er max...Personlig ville jeg ikke kjøpt 17" men gått for en 19", men det er jo smak og behag. Men hvis du vurderer Nec 1770gx så vil jeg bare tipse deg om at du får 19" versjonen 1970gx hvis du legger på 660 kr.  Viktig med god skjerm, du skal jo ha den en stund (4160 kr fra www.cshop.no). Men hvis du tenker økonomi så er nok Dell masse for pengene. 

:yes:

Edit:

Her er forresten noen tester av 19": http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13734&side=1

http://www.dinside.no/php/art.php?id=117753

4411612[/snapback]

19" har ikke større pixeloppløsning... Men Pixlene er spredt utover et større område... Jeg har bestilt 17" :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...