DementedAlbino Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Har bestemt meg for å gå til innkjøpt av et skikkelig defrag program, og sitter nå igjen med tre alternativer. O&O Defrag Diskeeper Perfect Disk Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaringer med disse programmene, og om dere vil anbefale dem videre. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Du har nok listet opp "the big three". Jeg har prøvd alle og sverger til PerfectDisk. Raskt og brukervennlig. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Du har nok listet opp "the big three". Jeg har prøvd alle og sverger til PerfectDisk. Raskt og brukervennlig. Jeg bruker også PerfectDisk Endret 27. juni 2005 av yrjan Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 VoptXP blir anbefalt og ansett som en av de beste: http://goldenbow.com/ Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) VoptXP blir anbefalt og ansett som en av de beste: http://goldenbow.com/ Greier den - sidevekslingsfil - metadata - master file table - registeret En god defragger idag bør ta sånt. Endret 27. juni 2005 av zjulik Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har brukt O&O Defrag siden versjon 4 (Siste er 8.0 Build 1341). Har gjennom tidene vært borti de fleste defragprogrammer, men synes ikke noen andre kommer i nærheten av dette. Det er spesielt disse tingene som imponerer meg: 1) Den har fem frorskjellige defrag-metaoder å velge mellom, f eks om filene skal ordnes etter siste aksess-tid, eller alfabetisk etter navn. Praktisk i og med at folk har forskjellige behov. 2) Den er uhyre rask, selv på de mest avanserte defrag-metodene. 3) Og det beste av alt: Du kan bare "Set and forget" - altså stille inn O&O Defrag en eneste gang, og du trenger ikke tenke mer på den. Da kjører den en lite ressurskrevende service i bakgrunnen som registrerer filenes fragmentering. Og når den finner ut at fragmenteringen går utover ytelsen, så setter den i gang defragmentering. Det eneste du merker til alt sammen er et lite ikon som dukker opp i system-tray for å fortelle den at defrag pågår. Den vurderer også hvor mye cpu-kraft den kan bruke; trenger du krafvten til andre oppgaver du jobber med, så venter den med defragmenteringen til du er ferdig. Dette programmet er verd hver øre (44,95 dollar) Her kan du lese mer om programmet: http://www.oo-software.com/en/products/oodefrag/pro.html Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Har noen av disse programmene "offline defrag"? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Alle de tre du begynte tråden med skal ha offline-defrag, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Ganske greit med perfect disk at en får beskjed om hvilken defrag måte som anbefales, samt om det er vits å kjøre defrag i det hele tatt. Synes også at perfect disk virker raskere. Synes dog at funksjonen med automatisk defrag dersom nødvedig burde hvert på plass i perfect disk slik som det er i oo defrag. Alt i alt to gode programmer, så blir nok ett av disse to jeg ender opp med. Noen gode tips til de nevte program? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Du har nok oppsummert det greit. PD later til å ta litt mer, og litt bedre, enn O&O, men kan ikke settes på auto. Så da er det en vurderingssak. De er nok begge veldig gode defraggere. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Bruker også Perfect Disk, er veldig fornøyd med det Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Du har nok oppsummert det greit. PD later til å ta litt mer, og litt bedre, enn O&O, men kan ikke settes på auto. Så da er det en vurderingssak. De er nok begge veldig gode defraggere. Har kun prøvd OO av de 2 sist nevnte, bruker ikke auto. Jeg har funnet ut at jeg er "hekta" på å ha en ryddet disk så ofte så mulig Siden den står på 24/7 så kjører jeg en manuell noen ganger i uka, iallefall på systemdisken. Jeg må si at jeg merker kraftig hakking når jeg spiller når den starter av seg selv (auto) Egentlig derfor jeg starter den selv, når jeg tenker meg om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå