Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 ADSL linjer i samme bolig (forskjellig ISP))

Anbefalte innlegg

Hei...

Blir student til høsten og dermed hybelboer.

Om det allerede er en ADSL linje fra en ISP, er det da mulig å få en til linje fra en annen levrandør til samme hus? Slik at jeg kan feks kjøre en NGT Delta, mens Huseiern larker på en råtten telenor 500/256 linje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, som oftest er det to trådpar inn til hus. Viss det ene alt er i bruk kan du bruke det andre. Viss det bare er ett, legger ISP/Bravida ny kabel og tar kostnaden. Gjorde iallfall for noen år siden.

ISP legger inn så mange trådpar som du ønsker. Viss du vil ha 20 delta abb i ett hus er jo det mye mynt i kassa for ISP på sikt.

Kan være lurt å undersøke på forhånd med utleiere og ISP om faktiske forhold før man evnt flytter inn og man finner ut at sentr er fullbooket etc. og må plutselig slite med modem :p Gjerne bestille i god tid til avtalt tid så man slipper å vente til jul før man er på nett....

Endret av henny
Lenke til kommentar

Det er et hybelhus med 6 hybler... Og allerede installert ADSL.

Jeg og to kompiser planlegger å flytte inn der, men tviler på at de andre blir spess glad på at vi bruker hele linja ti p2p, Bittorrent, gaming, +++

Derfor er kansje en egen monsterlinje en mulighet =D

Lenke til kommentar
Viss det bare er ett, legger ISP/Bravida ny kabel og tar kostnaden.

Dette er faktisk feil. Bravida/telavie tar ikke kostnaden på dette, da det ikke er leveringsplikt på dsl. Hvis man skal ha flere kobberpar inn til huset må dette dekkes av huseier.

ISP legger inn så mange trådpar som du ønsker. Viss du vil ha 20 delta abb i ett hus er jo det mye mynt i kassa for ISP på sikt.

Joda det blir penger i kassa til ISP, men som sagt ISP legger ikke kabler.

Eneste jeg vet som legger egne kabler er strømselskapene som legger fiber til boligene...

edit: leifer

Endret av r_k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...