tuusjr Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg planlegger å lage meg egne vannblokker til cpu, gpu og chipset. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i kobberplater som egner seg?? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Steder de lager "elektroniske tavler" eller en blikkssager. Ring litt rundtog bruk gule sider. Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Har søkt en god del rundt, men ikke funnet noe.. Skal prøve gule sider nå! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvis du ikke orker ta turen til din lokale blikkenslager () så selger DangerDen kobberblokker. http://www.dangerdenstore.com/home.php?cat=49 Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvor tykk kobber er det du skal lage blokkene av da? Jeg har laget av den som de selger på Clas Ohlson, den er ca 1 mm eller noe sånn. Er vel også den tykkelsen de lager TDX-kloner med. Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg hadde tenkt meg to tykkelser: en tynn plate som er cirka 5 millimeter til å ha mellom peltierelementet og prosessoren, og så peltieret og så samme type plate. Så skal jeg ha en cirka 1,5 cm tykk plate som jeg lager selve blokken av. Det var nå slik jeg forestiller meg det, men det finnes jo mange løsninger. Har tenkt litt på direktekjølt peltier... Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Ok, du får nok bare søke rundt eller høre hos blikkenslagere da. Eneste kobberen jeg er sikker på hvor de seller er på Clas Ohlson, men det er bare 1 mm. Lykke til Endret 27. juni 2005 av Pain193 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå