B4stian Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Ja, hva er forskjellen? Ytelsesforksjell også? Må man ha egne hovedkort til pci-e? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 PCI-E(16x) er teoretisk dobbelt så raskt som AGP(8x), men dette blir ikkje fullt utnytta endå. No er det så og sei ingen forskjel på ytelse mellom dei. Men etter kvert vil det merkast. Ja, ein må ha eit hovedkort som har PCI-E. Altså du kan ikkje sette eit AGP kort i ein PCI-E port og motsatt. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Det er allerede kort som utnytter den fulle hastigheten f.eks dette: Link Men dette passer best til folk som har mye og rask RAM i dataen då! Endret 26. juni 2005 av chills Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 PCI-E(16x) er teoretisk dobbelt så raskt som AGP(8x), men dette blir ikkje fullt utnytta endå. No er det så og sei ingen forskjel på ytelse mellom dei. Men etter kvert vil det merkast. Ja, ein må ha eit hovedkort som har PCI-E. Ikke fullt ytnyttet ennå.? hva som gjør at det ikke er fullt utnyttet nå da? hehe. Jeg trodde Pci express var mye raskere enn Agp jeg. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Det er allerede kort som utnytter den fulle hastigheten f.eks dette: Link Men dette passer best til folk som har mye og rask RAM i dataen då! åja, TurboCache hadde eg heilt gløymt Ikke fullt ytnyttet ennå.? hva som gjør at det ikke er fullt utnyttet nå da? hehe. Jeg trodde Pci express var mye raskere enn Agp jeg. Ikkje alle korta utnyttar pci-e porten heilt ut. Dei med Turbocache gjer det. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Så det er altså ingen vits i og investere i et Pci express basert hk før om ?? Hva mener du? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Er vel uansett vits å invistere i et PCI-E basert HK. AGP er på full fart ut. PCI-E inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Men mange skjermkort som er på tilbud nå er AGP og maskinen skal sikkert ut døra om noen få år, så jeg ser ingen grunn til å ikke kjøpe AGP hk, hvis det spesielle hket du sikler på er AGP, du sparer masse på det Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Okey, siden jeg akkurat også har invsetert i en ny cpu-kjøler (kan vel også brukes på K7 og K8 da) så venter jeg med ny cpu, hk og vga til neste år. For alt det må vel kjøpes nytt når jeg har P4 nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 jeg har og p4 og jeg planlegger å ha den en stund, jeg vet ikke hvilken du har men jeg har en 3,4 ghz versjon og jeg tneker det holder for nå Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Viss du vil oppgradere om noen år så absolutt... er det viktig med PCI-E Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Sånn som jeg ser det, lett. PCI-E x16 = Blir det samme som AGPx16 (Finnes ikke, max er AGPx8). Ergo, om du kjøper nytt HK sier det seg selv at det er best å gå for fremtidens slott, som er PCI-Ex16. Akkurat som AGPx8 ikke var fullt utnyttet når det var nytt. Ekke PCI-Ex16 fullt utnyttet ennå av dagens 3d kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå