WromThraX Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg har sett testen til Hardware.no, men forstår ikke hvorfor IBM sin fikk så dårlig karakter i forhold til Western sin beste, testene var jo ganske jevne... Og er Western sin så mye bedre en IBM sin at det er verdt å koste på 600-700 kr mer? Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 ibm diskene bråker mer og blir varmere, men de har jo god ytelse, spørs bare hvor lenge:) IBM diskene er jo enormt billige nå da, men tror jeg ville valgt wd hvis du skal ha på pc'en HELE dagen(24t) Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Gå for western digital med 8mb cache, de er raske. Ikke kjøp ibm levetiden er tvilsom, kan ikke stole på den, hadde en som tok kvelden for 1 mnd siden Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 WromThraX skrev (2002-07-25 02:03): Og er Western sin så mye bedre en IBM sin at det er verdt å koste på 600-700 kr mer? Nei det kan ingen si, Men wd disken med 8MB cache er den raskeste. [ endret av Kjetil Lura den 2002-07-25 02:49 ] Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 IBM lager ikke harddisker lenger. Grunnen til at de sluttet var de enorme kundeklagene og den store feilprosenten på diskene! Styr unna IBM, hvis ikke ber du om trøbbel. (Jeg har ikke en eneste god erfaring med IBM). Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 off... dette må jeg bare si... det har gått så masnge diskusjoner ang western Digital og IBM... og Intel vs. AMD at det beste om du er ute etter å sjeke slikt er å søke på forumet.... dette emnet har vært oppe ved flere anledninger før... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Asbjørn T. skrev (2002-07-25 21:02):off... dette må jeg bare si... det har gått så masnge diskusjoner ang western Digital og IBM... og Intel vs. AMD at det beste om du er ute etter å sjeke slikt er å søke på forumet.... dette emnet har vært oppe ved flere anledninger før... Er nok desverre ikke den siste du ser heller. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 I dette øyeblikk holder min IBM 120gxp, 80gb harddisk på å "ta kvelden". Den lager forferdelige skrapelyder og kommer med små klikk. Disken er bare brukt i snaut 2 uker. Irriterende at dette skulle skje, men jeg har heldigvis backup. Jeg får vel sette meg ut i sola i et par uker, mens jeg venter på ny harddisk fra Databutikken. [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-07-28 23:27 ] Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Bare jeg som har gode erfaringer med IBM? Mine to siste disker var IBM, og har ikke hatt problemer i det hele tatt.. Vært heldig jeg da.. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 2x80 GB Seagate Barracuda ATA IV i RAID0 - bra ytelse, omtrent lydløse disker, disker til og stole på, og hele herligheten koster ikke mere enn ca. 1750,- inkl. mva hos f.eks. itbutikken.no (for 2stk. 80gb that is). ut med bråket! Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Jeg er tydeligvis også en av de få som har hatt bare bra erfaringer med IBM. Har akkurat bestilt ny 120gxp 80 gig. Hmmmmm... Får håpe det går bra :smile: Var billig ihvertfall. 790 kroner for 80 gig 7200 er ikke verst. Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 23:43, bok2 skrev:Bare jeg som har gode erfaringer med IBM? Mine to siste disker var IBM, og har ikke hatt problemer i det hele tatt.. Vært heldig jeg da.. Hei Neida, ikke bare du har gode erfaringer med IBM disker. Jeg har stort sett hatt kun IBM'er i mine maskiner de siste årene. Har enda ikke opplevd en eneste feil på dem. 5 stk går nå 24/7. De er av litt ymse serier. Nåværende temperatur er under 30C på alle sammen. Så jeg er meget godt fornøyd med IBM :smile: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Jeg fatter ikke at dere gidder skrive flere poster om "bruk søkefunksjonen". Amd vs intel og ibm vs wd er IKKE statiske tilstander!!! Dette er et "forum". Det vil til enhver tid bli diskutert ting som har vært diskutert før. Det kommer nye folk til hele tiden, og disse vil gjerne ha ferskest mulig respons, ikke lese seg gjennom 20.000 poster for å få en "oversikt" over alle tingene som finnes i eldre poster Etter en hvis fartstid på forumet finner man uansett raskt ut hvilke "fakta" som er mer eller mindre statiske, og hvilke som endrer seg en del over tid, og da vil man finne ut at søkefunksjonen har praktiske fordeler. Så, please: slutt å mas om søkefunskjonen... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: bok2 skrev (2002-07-28 23:43):Bare jeg som har gode erfaringer med IBM? Mine to siste disker var IBM, og har ikke hatt problemer i det hele tatt.. Vært heldig jeg da.. Eg og har veldig gode erfaringer med IBM disker, Har 4stk 46.1gb som er 20 månder. Lenke til kommentar
doodlebugger Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Har selv hatt 4 IBM disker : 10 GB, 20 GB og 2 stk 45 GB ( 75 GXP serien ). Ja de bråker nok noe mer, og blir litt varmere enn mine nye WD 80 GB JB`er, men da IBM`ene ble kjøpt var de det kjappeste alternativet ... 45 GB`ene har tuslet og gått i RAID i et par år nå, uten problemer av noe slag. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hmm. Nå har jeg vinduet oppe og det er ganske kjølig i rommet. Nå har klikkelydene og skrapingen fra IBM disken forsvunnet! Ser at det er 4 grader kaldere i kabinettet, men det burde jo ikke ha noe å si. Jeg har jo en 80mm vifte som blåser rett på harddisken. Skjønner mindre og mindre nå. Jeg tok nettopp backup av harddisken med ghost og når jeg restartet PC'n var disken "frisk" igjen. Jeg får se hvordan det går i morgen, når det blir varmere i været. Det er vel usannsynlig at disken plutselig skulle funke fint igjen Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 *klør seg i hodet* I hele dag har disken fungert helt flott. Ikkenoe feil med den. Har kjørt masse stress-tester, Disk-benchmarks osv. Noen som har opplevd noe lignende før? Dvs. at disken er i ferd med å "dø", men så blir mirakuløst "frisk" igjen? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 23:43, bok2 skrev:Bare jeg som har gode erfaringer med IBM? Mine to siste disker var IBM, og har ikke hatt problemer i det hele tatt.. Vært heldig jeg da.. Min ibm funker strålende. Beste hden jeg har hatt :smile:) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Spaz skrev (2002-07-29 18:40):*klør seg i hodet* I hele dag har disken fungert helt flott. Ikkenoe feil med den. Har kjørt masse stress-tester, Disk-benchmarks osv. Noen som har opplevd noe lignende før? Dvs. at disken er i ferd med å "dø", men så blir mirakuløst "frisk" igjen? Hvordan vet du at den var i ferd med å "dø". Enten er den død eller så er den frisk. Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-29 18:40, Spaz skrev:*klør seg i hodet* I hele dag har disken fungert helt flott. Ikkenoe feil med den. Har kjørt masse stress-tester, Disk-benchmarks osv. Noen som har opplevd noe lignende før? Dvs. at disken er i ferd med å "dø", men så blir mirakuløst "frisk" igjen? Har hatt nogenlunde samme fenomener med min IBM 34 GB harddisk. Når den var nye lagde den lyder og hang seg opp. Returnerte den, og fikk den tilbake med beskjed om at de hadde testet den (hos importør), og ikke funnet noen feil. Jeg konkluderte med at denne harddisken trengte god ventilasjon, og satte den i en brønn med mye luft rundt. Disken er forøvrig over to og et halvt år gammel og fungerer fortsatt. [ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-07-30 00:20 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå