Gå til innhold

IBM vs Western Digital?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote:


Asbjørn T. skrev (2002-07-25 21:02):

off... dette må jeg bare si... det har gått så masnge diskusjoner ang western Digital og IBM... og Intel vs. AMD at det beste om du er ute etter å sjeke slikt er å søke på forumet.... dette emnet har vært oppe ved flere anledninger før...



Er nok desverre ikke den siste du ser heller. :grin:
Lenke til kommentar

I dette øyeblikk holder min IBM 120gxp, 80gb harddisk på å "ta kvelden". Den lager forferdelige skrapelyder og kommer med små klikk.

 

Disken er bare brukt i snaut 2 uker. Irriterende at dette skulle skje, men jeg har heldigvis backup. Jeg får vel sette meg ut i sola i et par uker, mens jeg venter på ny harddisk fra Databutikken.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-07-28 23:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-28 23:43, bok2 skrev:

Bare jeg som har gode erfaringer med IBM? Mine to siste disker var IBM, og har ikke hatt problemer i det hele tatt.. Vært heldig jeg da..



 

Hei

 

Neida, ikke bare du har gode erfaringer med IBM disker.

Jeg har stort sett hatt kun IBM'er i mine maskiner de siste årene.

Har enda ikke opplevd en eneste feil på dem.

5 stk går nå 24/7.

De er av litt ymse serier.

 

Nåværende temperatur er under 30C på alle sammen.

Så jeg er meget godt fornøyd med IBM :smile:

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at dere gidder skrive flere poster om "bruk søkefunksjonen".

 

Amd vs intel og ibm vs wd er IKKE statiske tilstander!!!

 

Dette er et "forum".

 

Det vil til enhver tid bli diskutert ting som har vært diskutert før. Det kommer nye folk til hele tiden, og disse vil gjerne ha ferskest mulig respons, ikke lese seg gjennom 20.000 poster for å få en "oversikt" over alle tingene som finnes i eldre poster :roll:

 

Etter en hvis fartstid på forumet finner man uansett raskt ut hvilke "fakta" som er mer eller mindre statiske, og hvilke som endrer seg en del over tid, og da vil man finne ut at søkefunksjonen har praktiske fordeler.

 

Så, please: slutt å mas om søkefunskjonen...

Lenke til kommentar

Har selv hatt 4 IBM disker : 10 GB, 20 GB og 2 stk 45 GB ( 75 GXP serien ). Ja de bråker nok noe mer, og blir litt varmere enn mine nye WD 80 GB JB`er, men da IBM`ene ble kjøpt var de det kjappeste alternativet ... 45 GB`ene har tuslet og gått i RAID i et par år nå, uten problemer av noe slag.

Lenke til kommentar

Hmm. Nå har jeg vinduet oppe og det er ganske kjølig i rommet. Nå har klikkelydene og skrapingen fra IBM disken forsvunnet! Ser at det er 4 grader kaldere i kabinettet, men det burde jo ikke ha noe å si. Jeg har jo en 80mm vifte som blåser rett på harddisken.

 

Skjønner mindre og mindre nå. Jeg tok nettopp backup av harddisken med ghost og når jeg restartet PC'n var disken "frisk" igjen. Jeg får se hvordan det går i morgen, når det blir varmere i været. Det er vel usannsynlig at disken plutselig skulle funke fint igjen

Lenke til kommentar

*klør seg i hodet* I hele dag har disken fungert helt flott. Ikkenoe feil med den. Har kjørt masse stress-tester, Disk-benchmarks osv. Noen som har opplevd noe lignende før? Dvs. at disken er i ferd med å "dø", men så blir mirakuløst "frisk" igjen?

Lenke til kommentar
Quote:


Spaz skrev (2002-07-29 18:40):

*klør seg i hodet* I hele dag har disken fungert helt flott. Ikkenoe feil med den. Har kjørt masse stress-tester, Disk-benchmarks osv. Noen som har opplevd noe lignende før? Dvs. at disken er i ferd med å "dø", men så blir mirakuløst "frisk" igjen?



Hvordan vet du at den var i ferd med å "dø". Enten er den død eller så er den frisk. :lol:
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 18:40, Spaz skrev:

*klør seg i hodet* I hele dag har disken fungert helt flott. Ikkenoe feil med den. Har kjørt masse stress-tester, Disk-benchmarks osv. Noen som har opplevd noe lignende før? Dvs. at disken er i ferd med å "dø", men så blir mirakuløst "frisk" igjen?


 

Har hatt nogenlunde samme fenomener med min IBM 34 GB harddisk. Når den var nye lagde den lyder og hang seg opp. Returnerte den, og fikk den tilbake med beskjed om at de hadde testet den (hos importør), og ikke funnet noen feil. Jeg konkluderte med at denne harddisken trengte god ventilasjon, og satte den i en brønn med mye luft rundt.

 

Disken er forøvrig over to og et halvt år gammel og fungerer fortsatt.

 

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-07-30 00:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...