alaruz Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hadde egentlig ikke tenkt å oppgradere det stasjonære systemet, pga kjøp av bærbar til høsten.. Men etter nærmere ettertanke ser jeg faktisk behovet for det. Tenkte da i retning grafikkort og ram, i første om gang. Hovedkortet jeg har er et Epox 8RDA3+ (socket A) hovedkort med Nforce2 Ultra brikkesett. CPU: AMD Athlon XP 2600 (333 fsb) RAM: 256 MB pc 2100 SKJERMKORT: Sapphire Radeon 7000 - 64 MB Ikke akkurat et kongesystem, men dere ser for hva som er den største flaskehalsen.. Grafikkortet må naturligvis være AGP, ytelse midt på treet? Bør ha ok ytelse i HL2, thief 3 o.l. Bør også stå i stil til min øvrige hardware. Så et grafikkort cpuen min ikke klarer å holde følge med blir lite aktuelt i denne omgang. Jeg har sett endel opp til ATi i flere år, men er åpen for "alternativer" også.. Pris tenkte jeg rundt 1300 ? + - Og helst vifteløst, evt. så stille som overhodet mulig. Når det gjelder ram, er jeg ikke kresen bare en anbefalling på 3200 brikker som er stabile nok, og henger med er det helt kurant for min del. 512 - 1024 MB. Ikke bestemt meg for hvor mye jeg bør ha. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Ville anbefale deg et 9800 Pro, som du får til 1100-1200,- nå. Når det gjelder minnet ville jeg anbefalt 1024MB. Jeg har hatt TwinMos en stund, og det funker helt ok... Ikke noe feil egentlig. Regner ikke med du skal klokke uansett? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Ville anbefale deg et 9800 Pro, som du får til 1100-1200,- nå. Når det gjelder minnet ville jeg anbefalt 1024MB. Jeg har hatt TwinMos en stund, og det funker helt ok... Ikke noe feil egentlig. Regner ikke med du skal klokke uansett? Ingen klokking her i gården nei. Jeg skal sjekke rundt etter et 9800 kort. Takk for svar. Har twinmos minnekort i mobilen, fungerer helt greit det også. Aldri hatt twinmos på ram, Har apacer i maskinen for øyeblikket. Men brikka er så treg at jeg går gal snart. Men nå er det ikke all verden med MB jeg har heller da :!: Btw. Hvordan er Doom 3 ytelsen til et 9800 pro kort? Jeg har ikke så stor interesse for dette spillet at det gjør noe, men bare en liten pekepinn ca. hva fps kunne jeg forventet med min cpu og et slikt kort i eks. 1024x768 oppløsning uten AA osv. Endret 26. juni 2005 av alaruz Lenke til kommentar
weliiiss3245 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Vis du vil gi et par hundrelapper mer, så ville jeg kjøpt et nvidia geforce 6600gt. Men 9800pro er bra nok til de spillene du nevner og ditt system. Radeon 9800 pro yter ca like bra som 6600gt i HL2, men i andre spill er nok 6600gt en del bedre. Jeg ville også godt for et 9800 Pro i dette tilfelle. I doom 3 er ytelsen til 9800 pro bra nok ( med ditt system ca 50-70 fps) , men her er 6600 gt mye bedre enn 9800 pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå