Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløs ruter...

Anbefalte innlegg

Sitter på kabel her no eg *grøss :no:

Her er situasjonen:

I fem-tiden idag begynte internett plutselig å gå veldig, veldig tregt. Det tar f.eks 5 minutter å komme inn på hw.no, bt.no, finn.no, cnn.com osv. Steam og MSN klarer heller ikke å logge på.

Men sider som aircraft-world.com, gmail.com og en ikke helt ukjent svensk piratside laster helt vanlig. Itavisens speedometer-test viser vanlig hastighet. Bitcoment har heller ingen problemer med å laste ned. Altså, internett fungerer delvis :hmm:

Trodde først Canal Digital hadde problemer med DNS elns, og ventet ett par timer. Men har framdeles de samme problemene. Da begynte feilsøkingen. Prøvde først å slå av og på laptopen, det hjalp ikke. Bootet opp i Ubuntu, samme problemet der. Prøvde på en annen pc, samme problemet der. Slo av og på ruter/modem, det hjalp heller ikke. Prøvde å koble laptopen til ruteren med kabel, hjalp ikke.

Koblet laptopen med kabel til modemet, gjett hva, da funket det :D

Altså, problemet ligger i ruteren. Her er det jeg har gjort for å prøve å løse problemet:

-Av/på

-Disablet firewall

-Reset ruter til orginale innstillinger, og konfigurert på nytt.

-Oppdatert firmware

Da sitter jeg igjen ganske rådløs, og håper dere kan hjelpe.

Btw, før jeg glemmer det, ruteren er en SMC Barricade G 54 :p

edit: prøver å oppgradere firmware no...

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, da funket det.

Her er det merkelige: Routeren klikket når jeg holdt på og tulle med installasjon av MSN Messenger. Lastet ned en versjon av MSN via kabel nå, og etter å ha installert den funker plutselig nettet igjen :dontgetit:

Er det mulig at MSN Messenger har "tatt" over noen porter på ruteren elns?

edit: falsk alarm, funker ikke :cry:

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...