Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Sitter på kabel her no eg *grøss Her er situasjonen: I fem-tiden idag begynte internett plutselig å gå veldig, veldig tregt. Det tar f.eks 5 minutter å komme inn på hw.no, bt.no, finn.no, cnn.com osv. Steam og MSN klarer heller ikke å logge på. Men sider som aircraft-world.com, gmail.com og en ikke helt ukjent svensk piratside laster helt vanlig. Itavisens speedometer-test viser vanlig hastighet. Bitcoment har heller ingen problemer med å laste ned. Altså, internett fungerer delvis Trodde først Canal Digital hadde problemer med DNS elns, og ventet ett par timer. Men har framdeles de samme problemene. Da begynte feilsøkingen. Prøvde først å slå av og på laptopen, det hjalp ikke. Bootet opp i Ubuntu, samme problemet der. Prøvde på en annen pc, samme problemet der. Slo av og på ruter/modem, det hjalp heller ikke. Prøvde å koble laptopen til ruteren med kabel, hjalp ikke. Koblet laptopen med kabel til modemet, gjett hva, da funket det Altså, problemet ligger i ruteren. Her er det jeg har gjort for å prøve å løse problemet: -Av/på -Disablet firewall -Reset ruter til orginale innstillinger, og konfigurert på nytt. -Oppdatert firmware Da sitter jeg igjen ganske rådløs, og håper dere kan hjelpe. Btw, før jeg glemmer det, ruteren er en SMC Barricade G 54 edit: prøver å oppgradere firmware no... Endret 26. juni 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Det hjalp ikke å oppdatere firmware. Da er jeg rådløs Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg har hatt det samme problemet et par dager (med at visse sider plutselig ikke lastes osv.) Sikker på at det ikke er en eller annen sentral DNS-server som har bestemt seg for å gjøre livene våre sure? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Hundre prosent sikker, hvis ikke DNS-problemer kan føre til at den trådløse ruteren bak modemet får problemer, men ikke selve modemet. Er koblet til modemet via kabel nå, da funker alt perfekt... Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Okey, da funket det. Her er det merkelige: Routeren klikket når jeg holdt på og tulle med installasjon av MSN Messenger. Lastet ned en versjon av MSN via kabel nå, og etter å ha installert den funker plutselig nettet igjen Er det mulig at MSN Messenger har "tatt" over noen porter på ruteren elns? edit: falsk alarm, funker ikke Endret 26. juni 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Merkelig dette, nå er probleme tilbake igjen. Men det funker fint om jeg koblet pcen rett til modemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå