Gå til innhold

blå\lilla border rundt image link i IE

Anbefalte innlegg

God kveld, sitter og jobber med en side, også når jeg har border rundt ett bilde som er link og ser på den i FF så er det bare lekkert, borderen er den fargen som linkene skal være og bytter på hover osv. (ønsket effekt) men når jeg ser siden i IE så er det de orginale blå\lilla link fargene på borderen, noen som vet om det går ann å fikses så dette også går i IE som i FF?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
img { border:none; } in the css fil...

Da blir det jo ikke border i det hele tatt. Vil at borderen skal være rundt bildet. Og vil at borderen skal bli som den vises i FF, eks:

link farge: gul

link hover farge: blå.

I FF da så er borderen gul og blir blå når jeg har musa over bildet (bildet er en link til større bilde) og det er sånn jeg vil ha det. Men når jeg åpner det i IE så byttes gul og blå med de orginale link fargene, blå vanlig også lill på besøkt. Åssen få samme effekt i FF til å funke i IE??

Kan jeg lage

a img border farge og a:hover img border farge i CSS?

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Fatter ikke helt hva du mener (få se koden din?), men du kan vel gjøre det slik:

a img {
 border: 1px solid #farge;
}

a:hover img {
 border: 1px solid #annenfarge;
}

Endret av PT
Lenke til kommentar
a img {
 border: 1px solid #farge;
}

a:hover img {
 border: 1px solid #annenfarge;
}

Var det jeg trengte, tusen takk :)

liskom a fargen var gul, og a:hover var blå f.eks. (på alt av linker på siden) også da fikk bildet som er link de samme fargene på borderen i FF. men i IE så ble det de orginale link fargene. Men men, takk takk!

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at ingenting hadde skjedd med deg om du bare hadde prøvd å gjøre det du likevel kunne istedenfor å spørre her på forumet... :roll:

var ikke klar over at jeg kunne ta "a img farge" beklager.

Kunne stoppa opp i tenkinga og sett ann i noen sekunder før jeg skrev ja :blush: gjort er gjort

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...