marte05 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hei! Har et "håndtak" rundt magen, om det kan sies. Er ikke overvektig i følge BMI, men har heller ikke den fineste/strammeste magen i gata. Har tatt litt sit-ups før jeg legger meg, men nå som det er ferie skal jeg prøve å løpe litt før frokost. Ikke store distansen jeg kommer til å løpe, bare en runde rundt her hvor jeg bor. Noen tips til å få vekk "håndtaket" fort? La vær å drikke cola og annen sukkerholdig brus å spise sunt? Takk på forhånd.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Spis ofte og sunt, mye frukt. Ta crunches i stedet for situps, og gjerne løp noen turer. -mine 3 øre. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Ikke spis karb før du legger deg, gå lange turer 1time +. Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Crunches? Men ja, begynner i dag! Ingen cola, godterier eller lignende. Spise lite og ofte? Eller har jeg misforstått? Har hørt det hjelper å jogge før frokost.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Crunches? Men ja, begynner i dag! Ingen cola, godterier eller lignende. Spise lite og ofte? Eller har jeg misforstått? Har hørt det hjelper å jogge før frokost.. Ja lite og ofte, å prøv og få i deg litt proteiner. Ikke kjøp deg en liten salat å tro det er nok. Før frokost: Et knekkebrød, 2x triomega og et glass vann, så gå i ca 1 time. Funker ikke hvis du spiser mye karb før du legger deg (brød, potetgull++) Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Greit. Takk for mye flott informasjon! Skal begynne med en joggetur i morgen tidelig, så en på kvelden etter trening! Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 og magetrening før du legger deg er dumt, skal d ha håp om å få noe som helst ut av treningen muskulært sett bør du ha minst et måltid etter økta Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Hvis du har et såkalt "håndtak" på magen så har du for høy fettprosent uansett hvordan du vinkler og dreier det. Det er fett du tar tak i, ikke muskler eller noe annet. Derfor må du "slanke" deg. Med det mener jeg å få ned fettprosenten din. Det gjør du enkelt og greit ved å ha et lavere kalori inntak per dag enn kaloriene du forbrenner. Sett opp et skjema på hvor mye kalorier enhver matvare inneholder og regn selv utfra egen forbrenning hvor mye du kan spise. Og vil du ned i vekt, så kutt for all del ut godteri og unødvendig tulleball. Godteri er helt unyttig for kroppen og inneholder enormt med kalorier. Styr unna slik. Det å gå ned i vekt er ingen lek dessverre, det krever disiplin. Lykke til.. Endret 27. juni 2005 av Kurt P Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Ned i vekt vil jeg igrunn ikke. Veier 60 kg. og er 178.. Men har et pittelite håndtak rundt magen. Så.. Jeg skal sette opp et skjema hvor jeg fører hvor mange kalorier hver matvare innholder? Hvordan finner jeg ut hvor mange kalorier jeg skal ha i meg da? Spør sikkert dumt, men dette er et fremmedord for meg! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 60 kg og 178cm? Nesten så du ikke ser ryggraden gjennom magen en gang? (Ikke for å være frekk, men det er vel ganske lite.) Forenklet forklaring på crunches: det er situps, men med korsryggen nedi gulvet hele tiden. Joggeturer har hvem som helst godt av, men det virker som om du må spise mer grovt og rent i stedet for å telle hver eneste kcal. Kutt ned på godteri, kjøp grovere brød, ta litt frukt, bruk rent kjøtt når du kan (f.eks. kjøttkaker > medisterkaker), osv. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Å telle kalorier er ikke nødvendig, spis sunt. Starter man og telle kalorier er man lei slanking etter ei uke, å motivasjon er det viktigste her. Se gjerne på næringsinnholdet i det du spiser for en liten pekepinn, men ikke la det styre deg totalt. Eneste jeg noen gang har regnet på er proteiner, å kun det. kjøp grovere brød kjøp heller rug knekkebrød, en enkelt kornsort. Grunnen for det er for at kroppen enklere bryter ned en sort korn enn utallige som er i de fleste brød. Kan anbefale ryvita som er et veldig godt rugknekkebrød i forhold til wasa sine. Endret 27. juni 2005 av Hyrlen Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg var i bunn og grunn "småfeit" før. For to år siden begynte jeg å "strekke meg" og ble dermed ikke så tjukk lengre. Derfor tror jeg at jeg har "håndtaket" rundt magen. Uansett, mange kommenterer det at jeg veier lite når jeg er 178 cm. og 60 kg., men for min del er jeg bare fet rundt magen. Har jogget idag, og kommer til å fortsette med det utover i ferien! Og ja, spise sunnere! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvor lenge jogger du? ikke hvor langt, men i tid. Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Vet ikke helt jeg. Klarer ikke lenge, idag var det bare en liten tur, regnet så felt. Men hvor lenge bør jeg jogge? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jogg/gå i over en time for å sette i gang spaltingen av fettlageret. Drikk gjerne kaffe tidlig om morgenen før du beveger på deg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Spørs litt på hvor hardt du jogger osv.. Uansett bør du gjøre det etter at du har drevet med annen aktivitet en stund, eller varmet opp nærmere en time. Selv pleier jeg aldri å gidde å varme opp, men jeg er klar over at det går ut over forbrenningen. Hvis du hater å bruke tid på trening kan du prøve gerilja-trening; varm opp 4 min, så kjører du kortintervall med 30 sek løping / 10-15 sek hvile i åtte-ti serier, for så å avslutte med 2 min nedvarming Forbrenner lite der og da, men fortsetter visstnok å forbrenne videre utover i mange timer. Personlig har jeg aldri prøvd dette, kun lest om det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jogg/gå i over en time for å sette i gang spaltingen av fettlageret. Drikk gjerne kaffe tidlig om morgenen før du beveger på deg. Mange tror at kaffe øker forbrenningen, men den øker også insulinproduksjonen noe som gjør det vanskeligere å forbrenne. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Tips for å komme deg i form til du skal på beachen: Tren annenhver dag, og slik at du kjenner det dagen etterpå men ikke slik at du er direkte støl og får kramper osv. Du må nok deffe kropsfett, da kreves det mye trening, ofte i kombinasjon med kondisjonstrening. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jogg/gå i over en time for å sette i gang spaltingen av fettlageret. Drikk gjerne kaffe tidlig om morgenen før du beveger på deg. Mange tror at kaffe øker forbrenningen, men den øker også insulinproduksjonen noe som gjør det vanskeligere å forbrenne. Kaffe gir høyere insulinnivåer? Det Wh1te sier her er faktisk noe alle burde få med seg.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Det der var jeg faktisk ikke klar over... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå