larschroe Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Generatoren i Mazdaen min lader ikke, så jeg tenkete jeg skulle demontere og undersøke den. Jeg skrudde av reimskiven, viften og dekselet i enden, men jeg får ikke ut ankeret! Hvordan gjør man det? Omtrent hvor mye vil det eventuelt koste for en innbyttedynamo? (Mazda 929 ´82. Regulatoren er bygget inn i generatoren) (jeg har selvfølgelig sjekket at magnetiseringsstrømmen er i orden) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei. Hvilket merke er dynamoen? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Det er en Mitsubishi-dynamo. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 det hjelper veldig mye med bilde av dynamoen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvis du søker på www.bruktbildeler.com så finner du hugge dynamoer til 4-500 kr. Ny så koster en dynamo rundt 2-3 tusen, anpå hva du ksal ha og hvor du kjøper den.. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg fant dynamo på bruktbildeler.com til 400-500kr, så da er det sikkert like greit å kjøpe en "ny" (brukt). I følge forrige eier har det visst vært litt tull med regulatoren i den gamle dynamoen også. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg hadde en 90 modell 626 og der satt alt inne i dynamoen. Var et visst H...... å splitte den os sette den sammen... Sto på fjellet og hadde fått tak i en brukt, men den hadde feil remhjul... Så jeg måtte splitte og ta bakstykket fra den brukte jeg hadde kjøpt.--- Men med litt neglelakk og snacks ble den som ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå