jegerenfisk Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hej Hej folkens. Jeg har laget meg en webside:) Jeg ønsker litt kritikk på code og design.. Ikkje vær for slem. Politikk. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Var ekstremt simpelt da. Uansett om du vil ha en pen side, eller bare formidle infoen din så burde du ha ett penere design. Anbefaller deg å klikke litt rundt på bloggene til diverse folk på forumet og få litt inspirasjon. Mer design! Menyen din likte jeg ikke, ville hatt ett og ett punkt nedover, og større skrift. Skal ikke si mer, for i min mening er det mye som må gjøres med design. Men er ikke så verst til å være første gang, du får få tak i noe paint shop eller noe og lage en pen header osv. Og kodinga, du burde samle ALL CSS i en egen css fil og linke til den istedenfor å ha det slengende nedover hele siden. Og siden du bruker CSS hvorfor tabeller da?.. div's! Endret 26. juni 2005 av skate4life Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Som allerede nevnt; EKSTREMT enkelt og kjedelig. Matte brun- og gråfarger gjør ikke saken noe bedre Horisontal scroll i 1152x864 Menyen var überkjip. I likhet med i overskrifter er punktum sjelden særlig bra i menyer Er ikke du litt ung til å ha politiske meninger? Kvaliteten på teksten (både med tanke på setningsoppbygning, dialekt og skriveleifer) vitner i hvert fall om at du knapt nok er i tenårene Ekstern poll = Kode: Feilaktig bruk av <meta http-equiv="Content-Language" content="en-us">. Siden er på norsk, ikke engelsk Flytt all CSS inn i separat CSS-fil med mindre du har en veldig god grunn til å ligge det i head Horribel tabellsuppe <font>, <center> og diverse andre tags og atributter som hører fortiden til. Anbefaler at du lærer deg HTML og CSS etterhvert. Ingen doctype, og en drøss med feil i validatorn (ved tvungen HTML 4.01-validering) Bruk riktige elementer på riktige steder. En overskrift er en overskrift, ikke en paragraf. Selv de mest primitive WYSIWYG-programmene har støtte for å sette inn riktige hn-tags Og så til slutt må jeg bare få utløp for litt aggresjon:Hvorfor i helv*** sa*** i ***** & ***** kan INGEN lære seg at det heter PORTEFØLJE?!?! Har plutselig hver eneste j**** s**** blitt dyslektiske?! Phew, ble rimelig slakt dette ja. Men er det din første, så er det din første. Herfra går det bare én vei Endret 26. juni 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Og kodinga, du burde samle ALL CSS i en egen css fil og linke til den istedenfor å ha det slengende nedover hele siden. Og siden du bruker CSS hvorfor tabeller da?.. div's! For å utdype litt: Hvor er DOCTYPE?Tilføy <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR html4/strict.dtd"> helt først i dokumentet Kast tabellene til layoutbruk!Bruk semantiske blokkelementer og evt DIVs for å dele opp siden isteden. Bruk semantisk korrekte elementerBruk en H1 til header, H2 til en underoverskrift, osv. H1 skal forøvrig bare brukes én gang. Bruk en liste til meny<ul id="menu"> <li><a href="nogo.html">Menyalternativ 1</a></li> </ul> Ikke bruk utdatert kodeAll styling skal skje vha. CSS, ikke HTML: Elementer og egenskaper som har noe med det å gjøre, som CENTER, FONT, ALIGN, skal ikke brukes. Sitér alle egenskaperSkriv type="submit", fremfor type=submit. Edit: Loomy var vist litt før ja Endret 26. juni 2005 av AfroDude Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 I tillegg til det som er sagt, vil jeg si at standard W3C valideringsknapper er stygt. Lag din egen knapp, ser bedre ut nesten uansett hvordan du lager de. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hvorfor i helv*** sa*** i ***** & ***** kan INGEN lære seg at det heter PORTEFØLJE?!?! Har plutselig hver eneste j**** s**** blitt dyslektiske?! OT: Hva menes med portefølje egentlig? ordbokas definisasjon er slags koffert mappe. Og etter å ha sett rundt antar jeg det som. diverse arbeid enn har gjort.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå