Gå til innhold

innstalere DirectX 9.0c... funker ikke

Anbefalte innlegg

når jeg prøver å innstalere DirectX 9.0c virker det som den rett og slett som den hopper over innstalasjonen jeg har prøvd å innstaler DirectX 9.0c fra bf2 DVDen, fra stronghold II, og DirectX 9.0c (full package) versjonen men det samme skjer vær gang. den sier at innstalasjonen er fullført, men ikke noe har skjed. hva kan det være??

:dontgetit::dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest at de som har hatt SP2 beta installert, har problemer med å få installert DX9c. Har sett to løsninger:

1. Avinstaller SP2, og installer DX9c og så SP2 igjen.

2. Last ned full versjon av DX9b og DX9c, pakk ut begge pakkene (WinRAR e.l.) i hver sine kataloger, og kopier CAB-filene fra DX9c over til DX9b, og kjør DX9b-setup.

Lenke til kommentar
Du burde heller installere Service Pack 2 - alle maskiner som skal kobles opp mot internett må ha den i dag. Da følger det med DirectX 9.0c der....

har sp2

Har du full versjon av SP2 har du også DirectX 9.0c. Gå til Start -> Run... (Kjør), så skriver du: dxdiag og klikker OK. Da kommer det opp et vindu som forteller deg hvilken versjon du har

Lenke til kommentar
Har lest at de som har hatt SP2 beta installert, har problemer med å få installert DX9c. Har sett to løsninger:

2. Last ned full versjon av DX9b og DX9c, pakk ut begge pakkene (WinRAR e.l.) i hver sine kataloger, og kopier CAB-filene fra DX9c over til DX9b, og kjør DX9b-setup.

1.hvordan avinnstalerer jeg sp2?

2. sikker på at dette funker? har du prøvd selv?

Lenke til kommentar
Har lest at de som har hatt SP2 beta installert, har problemer med å få installert DX9c.  Har sett to løsninger:

Har du prøvd tipset til pmarius?

Ser ikke vitsen i å avinstallere SP2 siden DirectX 9.0c er med i SP2, og installasjonen derfor hoppes over.

Lenke til kommentar

1: Add/Remove Programs i Control Panel, hvis du har oppgradert med SP2 etter installasjonen av WinXP.

2: Har hatt behov, så jeg har ikke prøvd personlig, men har lest om denne løsningen flere steder, med bekreftelser på suksess. Det er normalt den enkleste løsningen. Det er dog merkelig at Microsoft ikke har en løsning på dette selv, men etter det jeg husker, så anbefaler Microsoft løsning 1.

Lenke til kommentar
Du burde heller installere Service Pack 2 - alle maskiner som skal kobles opp mot internett må ha den i dag. Da følger det med DirectX 9.0c der....

har sp2

Har du full versjon av SP2 har du også DirectX 9.0c. Gå til Start -> Run... (Kjør), så skriver du: dxdiag og klikker OK. Da kommer det opp et vindu som forteller deg hvilken versjon du har

Prøvde du dette eller? Det er jo helt meningsløst å avinstallere SP2, som allerede inneholder DirectX 9.0c - når SP2 allere inneholder DirectX 9.0c. SP2 er en mildt sagt avansert oppgraderingspakke, og å drive å avinstallere/installere denne vil bare gi deg masse rot, noe den løsningen til Softest med " pakk ut begge pakkene (WinRAR e.l.) i hver sine kataloger, og kopier CAB-filene fra DX9c over til DX9b, og kjør DX9b-setup" også vil gjøre.

Hvis det skulle vise seg at du har en betaversjon av SP2, er det vel uansett bedre å oppgradere til SP2 Final, istedenfor å drive å installere DX9.0c, også installere den halvferdige betaversjonen på nytt

Lenke til kommentar
Prøvde du dette eller? Det er jo helt meningsløst å avinstallere SP2, som allerede inneholder DirectX 9.0c - når SP2 allere inneholder DirectX 9.0c. SP2 er en mildt sagt avansert oppgraderingspakke, og å drive å avinstallere/installere denne vil bare gi deg masse rot, noe den løsningen til Softest med " pakk ut begge pakkene (WinRAR e.l.) i hver sine kataloger, og kopier CAB-filene fra DX9c over til DX9b, og kjør DX9b-setup" også vil gjøre.

Hvis det skulle vise seg at du har en betaversjon av SP2, er det vel uansett bedre å oppgradere til SP2 Final, istedenfor å drive å installere DX9.0c, også installere den halvferdige betaversjonen på nytt

Tror nok du er på dypt vann her. Det jeg sier, er at det som følge av å ha hatt installert SP2 beta, i noen tilfeller vil føre problemer med å få installert DX9c, både separat, og som del av SP2 final. Dette er et kjent problem, som er omtalt i de internasjonale forumene og på USENET. Jeg har heller aldri bedt noen installere SP2 beta.

Så, forutsatt att trådstarter har SP2 final installert , kan du vennligst gi trådstarter en etter din mening meningsfull alternativ løsning?

Lenke til kommentar

Tror nok du er på dypt vann her. Det jeg sier, er at det som følge av å ha hatt installert SP2 beta, i noen tilfeller vil føre problemer med å få installert DX9c, både separat, og som del av SP2 final. Dette er et kjent problem, som er omtalt i de internasjonale forumene og på USENET. Jeg har heller aldri bedt noen installere SP2 beta.

Så, forutsatt att trådstarter har SP2 final installert , kan du vennligst gi trådstarter en etter din mening meningsfull alternativ løsning?

Vil heller vente å se om han skal kjøre dxdiag, så vi først vet om han faktisk allerede har DX9.0c. Når vi vet hvilken SP2-versjon og DX-versjon han har, så tar vi det derfra...

Lenke til kommentar

ja, jeg er sikker på at jeg har DX9.0b, jeg trodde jeg hadde dx9.0c siden jeg hadde kjørt innstarlasjonen, men når ikke stronghold eller bfr2 fungerte gjørt jeg dxdiag og fant ut at innstarlasjonen hadde vært mislykket og at jeg bare hadde dx9.0b.

ja, det er en betaverson av sp2, men den ble innstalert sammen med winxp fordi det var en xp cd med sp2beta. (var ikke klar over at jeg hadde brukt denne cd`en) men nå har jeg funnet frem til den enkleste løsningen, nemerlig å reinnstalere winxp mwd en annen cd, med sp2.

takk for all hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...