Gå til innhold

Ønsker tips ved kjøp av ny MP3-spiller

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en MP3-spiller med cminst 20GB harddisk, god lyd, mulighet for å overføre bilder fra digitalkamera, samt kunne koble spilleren til stereoanlegget. Ville også vært kjekt å kunne vise bilder på tv'en, men er ikke et must.. Pris: Helst ikke over 3 000 kr.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det faktisk ikke iPod som diskuteres her, og jeg er like interessert i meninger om de to første nevnte - Archos ser ut til å være en glemt "Juvel", ut i fra omtalene å dømme? Eller begynner den å bli litt ghammel?

Lenke til kommentar
Nå er det faktisk ikke iPod som diskuteres her, og jeg er like interessert i meninger om de to første nevnte - Archos ser ut til å være en glemt "Juvel", ut i fra omtalene å dømme? Eller begynner den å bli litt ghammel?

Vel, enhver norsk statsborger burda ha såpass med god vilje i seg selv og innse at jeg ikke gjør noe annet enn å svare på topic.

Evt underspørsmål svarer jeg på siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil anbefale deg en iPod.. De har akkurat blitt oppgradert med fargeskjerm over hele linjen. 20GB versjonen koster 2790 kr nå tror jeg, inkl. mva og frakt til døren....

Etter mitt syn den beste MP3 spilleren du får med tanke på kvalitet, lyd, design og muligheter. iPoden har et vell av ekstrautstyr (litne oversikt her http://www.ilounge.com/index.php/accessories/) og et hav av programvare tilgjengelig. Kan virkelig ikke sammenlignes med noen annen spiller. Støtten for iPoden er veldig god.

Kan anbefale deg det norske forumet ipod1.no hvis du har spørsmål om iPod.

Jeg ville holdt meg unna både Creative og Archos. Svært dårlige erfaringer med begge to (kvalitets og programvaremessig). Support er forøvrig mer eller mindre ikke eksisterende på disse produktene. iRiver er heller ikke noe dumt valg, en meget bra spiller til en fornuftig pris, men jeg holder en stor knapp på iPoden.

Endret av kristoffer99
Lenke til kommentar

Har ikke også Creative Zen fått bra kritikker og anses for å kanskje være iPod-killeren?

Jeg har selv i hvertfall vurdert å kjøpe en Creative Zen på grunn av meget gode kritikker. Jeg personlig føler ikke behov for fargeskjerm og bildebehandling.

Vil bare ha en funskjonell mp3-spiller med lang batteri-kapasitet og et chassis som tåler normal bruk. Dvs at ikke plastdeler faller av sånn helt uten Widerø. :D

iRiver H320 får også meget gode karakterer og blir i flere tester valgt som nr 1. Eneste aberet er visst at den har ett rotete meny-system. Det er derfor jeg foretrekker Creative Zen.

Edit: Glemte å nevne at jeg har fått med meg at den nevnes tidligere i tråden, sånn at ingen tror at jeg faktisk ikke leste hele tråden før jeg svarte. :blush:

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar

Ta en titt på iAudio, kan dog ikke vise film på tv, men har en liten fargeskjerm som funker greit (Viser jpeg og MPEG4-filer).

Ellers er lyden veldig knall, og utseende fint. Trenger ingen drivere, den dukker opp som en ekstern harddisk, og du kan overføre filer fra andre USB-enheter "on the fly".

Prisen for 20 gig er rett under 3000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...