Gå til innhold

Ledning til overs....


tolaris

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bygget min første PC. Den er basert på et Chieftec Dragon Full Tower kabinett, Western Digital Caviar SE 120 GB HD, ASUS P4B533-v hovedkort, Intel P4 533 2,26 GHz prosessor og 256 MB Corsair XMS3000 RAM. Jeg har fått maskinen opp og installert Win 2000 (skal installere Linux i morgen). Problemet er at jeg har en ledning (egentlig 2) til overs. Det er en gul/sort ledning som kommer fra PSU'en. Jeg tror den er for måling av temperatur på PSU. Noen som kan hjelpe meg med dette ? (ALt det andre gikk fint å montere på første forsøket.... er litt stolt av meg selv).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det er nok en vifteregulerings sak :smile: men jeg gadd iallefall ikke sette den på hovedkortet, så du trenger ikke connecte den nooe sted hvis du ikke da vil vite hvor fort den spinner rundt :smile:(kan jo være kjekt hvis du har et monitorerings program som da registrerer hvis den slutter å fungere(om noen år:))

Lenke til kommentar

Som de fleste har påpekt så er det en sensorkabel for viftehastigheten i PSU'en.

Jeg vil anbefale å ikke plugge den til, iallefall dersom det er en Enermax PSU. Jeg har den litt eldre typen Enermax, og ved å koble til den sensorkabelen så kobles den temperaturstyrte viftekontrolleren som er innebygget i psu'en ut... Altså viftene går på fullt (masse bråk) i steden for å justere seg etter temperaturen...

Mulig det ikke gjelder for din PSU, men du har ikke brukt for den (hvis du ikke er en kontrollfrik da :smile: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...