Mr-Smith Skrevet 16. september 2001 Del Skrevet 16. september 2001 Lurer på hvordan denne festemekanismen fungerer, fjørene som er på skruene gjør de slik at det ikke går ann å skru for hardt til?? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 16. september 2001 Del Skrevet 16. september 2001 Tja fungerer vel slik at de tres vel på de pinnene så dem presser i mellom kjøleren og hovedkortet .... så nå du skrur kjøleren fast så presser fjærene oppover ..... dvs fjærene må være nøyaktig tilpasset ellers så er dem enten for svake (au au *knas* der knuste den kjernen) ellers er dem for harde og da får du i værste fall ikke kjøleren til å få ordentlig kontakt med cpu kjerne ..... Worst case senario da ..... er bare ett educated guess fra min side.... for ha meg tilgitt hvis jeg har svart helt på feil tryne... klokka er mange og jeg er trøtt Lenke til kommentar
Wartech Skrevet 16. september 2001 Del Skrevet 16. september 2001 Quote: On 2001-09-16 05:26, Phyltre skrev:Tja fungerer vel slik at de tres vel på de pinnene så dem presser i mellom kjøleren og hovedkortet .... så nå du skrur kjøleren fast så presser fjærene oppover ..... dvs fjærene må være nøyaktig tilpasset ellers så er dem enten for svake (au au *knas* der knuste den kjernen) ellers er dem for harde og da får du i værste fall ikke kjøleren til å få ordentlig kontakt med cpu kjerne ..... Worst case senario da ..... er bare ett educated guess fra min side.... for ha meg tilgitt hvis jeg har svart helt på feil tryne... klokka er mange og jeg er trøtt Hvis dem er for sterke knuser du kjernen, og hvis dem er for svake blir det dårlig kontakt. Det er altså fjærene som presser kjøleren ned mot CPUen, ikke skruene. Så med andre ord går det ikke ann å skru dem for hardt til, for det går jo gjennom hoverkortet, og da vil "veggen" som hovekortet sitter fast i som oftest stoppe dem... Ok, du er tilgitt... :wink: Fjærene sitter oppå kjøleblokken, ikke under... [ Denne Melding var redigert av: Wartech på 2001-09-16 09:56 ] Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 16. september 2001 Del Skrevet 16. september 2001 vel oki dah ... klokka var mye når jeg skrev forrige melding .... var vel lettere tåkete mellom ørene .... burde jo huska det der ... har sett de bildene før :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå