Gå til innhold

hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote:

Catod skrev (2002-07-25 02:00):

Får for øvrig denne mld når jeg slår på maskinen:

...no 80 conductor cable installed on secondary slave. Har koblet den ene harddisken som secondary slave.

Er det noe å bry seg om.

Det betyr at du ikke har ata 66kabel på secondary slave
Lenke til kommentar

Har dem på to forskjellige ide kabler, men spørsmålet er om jeg bør ha begge harddiskene som master? Eller om den som ikke har operativsystemet og som er koblet til brenneren skal være slave og brenneren master.

Lenke til kommentar

Jeg ville gjort slik:

primær master: HD1

primær slave: HD2

sekundær master: Brenner

sekundær slave: DVD

De er det bare en ting du ikke bør gjøre, nemlig å brenne "on the fly"-kopi av CD'n som står i DVD-spilleren. Få heller brenner-programmet til å legge CD'n på en av harddiskene først. Bortsett fra det brude dette være optimalt. HD2 vil være raskere enn på sekundær IDE pga. ATA33-kabelen. Lesing fra DVD eller brenner til en av harddiskene bør også gå kjappere enn om begge sto på samme kabel.

Lenke til kommentar

Mener å ha hørt/lest, at om du har en ATA33( i dette tilfellet cd-rom) og en ata 66/100/133 på samme IDE-kabel, vil du bremse hard-disken ned til ATA33 nivå.

Er ikke helt sikkerpå dette...

Men det anbefales stort sett å ha CD-rom for seg, og hard-disk for seg.

Lenke til kommentar

Jeg ville da gjordt det slik: :smile:

1. Hdd med operativsystem som prinmary master(ata66/100 kabel), og cdrom som primary slave på samme kabel.

2. Hdd ekstra/ny(hvorfor ikke installere os på denne, siden den sikkert er raskere?) som secondary master, og cdbrenner som secondary slave.

Med dette oppsettet vil du få maks overføring mellom diskene, og brenning "on the fly" direkte fra cdrom går som smurt.

Men dette anbefaler jeg deg bare hvis du går og kjøper deg en ekstra ata 66/100 ide kabel til.

Hvis ikke kjør begge diskene på samme ata 66/100 kabel!

hehe...så da har du noe å bry deg på :smile:

[ Denne Melding var redigert av: ostepopp på 2002-07-25 20:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...