Catod Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 har to harddisker. Kan begge være master hvis jeg bruker to ide kabler? Fra den ene kobler jeg til cd rom og den andre til cd brenner. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Ja begge kan være master hvis de står på forskjellige ide kabler(henholdsvis Primary master og Secondary master), men da må cdrom/brenner stå som slaver :smile: Lenke til kommentar
Klodrik Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Jeg vil tro det går bra. Harddisken på IDE 0 vil bli prioritert først. Den andre på IDE 1 vil bli plasert etter. Husk: Dette er mine antakelser. Tror uanset det ikke vil skade å prøve Lenke til kommentar
Catod Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 er det vits i å ha den harddisken som ikke har operativsystemet på master. Er det forskjell på ytelse? Bør jeg ha denne harddisken eller cd brenneren som master? Lenke til kommentar
Catod Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Får for øvrig denne mld når jeg slår på maskinen: ...no 80 conductor cable installed on secondary slave. Har koblet den ene harddisken som secondary slave. Er det noe å bry seg om. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Catod skrev (2002-07-25 02:00):Får for øvrig denne mld når jeg slår på maskinen:...no 80 conductor cable installed on secondary slave. Har koblet den ene harddisken som secondary slave.Er det noe å bry seg om. Det betyr at du ikke har ata 66kabel på secondary slave Lenke til kommentar
Destro Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 dersom du skal koppiere cder fra cd til cdbreneren så er de best å ha dem på to forskjelige ider. vis du lager imag så gjør det ikke noe enest vis du har planer om å kopiere fra den andre til den første. :smile: Lenke til kommentar
Catod Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Har dem på to forskjellige ide kabler, men spørsmålet er om jeg bør ha begge harddiskene som master? Eller om den som ikke har operativsystemet og som er koblet til brenneren skal være slave og brenneren master. Lenke til kommentar
Catod Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 ingen forslag? men trenger jeg ata 66kabel på secondary slave? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg ville gjort slik: primær master: HD1 primær slave: HD2 sekundær master: Brenner sekundær slave: DVD De er det bare en ting du ikke bør gjøre, nemlig å brenne "on the fly"-kopi av CD'n som står i DVD-spilleren. Få heller brenner-programmet til å legge CD'n på en av harddiskene først. Bortsett fra det brude dette være optimalt. HD2 vil være raskere enn på sekundær IDE pga. ATA33-kabelen. Lesing fra DVD eller brenner til en av harddiskene bør også gå kjappere enn om begge sto på samme kabel. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Mener å ha hørt/lest, at om du har en ATA33( i dette tilfellet cd-rom) og en ata 66/100/133 på samme IDE-kabel, vil du bremse hard-disken ned til ATA33 nivå. Er ikke helt sikkerpå dette... Men det anbefales stort sett å ha CD-rom for seg, og hard-disk for seg. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg ville da gjordt det slik: :smile: 1. Hdd med operativsystem som prinmary master(ata66/100 kabel), og cdrom som primary slave på samme kabel. 2. Hdd ekstra/ny(hvorfor ikke installere os på denne, siden den sikkert er raskere?) som secondary master, og cdbrenner som secondary slave. Med dette oppsettet vil du få maks overføring mellom diskene, og brenning "on the fly" direkte fra cdrom går som smurt. Men dette anbefaler jeg deg bare hvis du går og kjøper deg en ekstra ata 66/100 ide kabel til. Hvis ikke kjør begge diskene på samme ata 66/100 kabel! hehe...så da har du noe å bry deg på :smile: [ Denne Melding var redigert av: ostepopp på 2002-07-25 20:45 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå