Bender_123 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Vurderer kanskje å bytte ut CPU vifta jeg fikk med Intel p4 3,2 ghz. så litt på Bitspower Silent Storm( 13,8 cm i diameter), men lurer litt på om jeg får plass i kabinettet mitt. Jeg har et midi tower(21 cm x 47.8 cm x 49.5 cm) med MSI 915P NEO2 Platinum hovedkort. kan det passe Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Ta lineal og sjekk hvor mye plass du har. Det viktigste er å sjekke om strømforsyningen ikke kommer i veien for kjøleren - hvis hovedkortet ligger tett inntil PSUen, kan du få problemer. Avstand fra senter av prosessor til kanten av hovedkort er ca. 6 cm, mens kjølerens radius er 6,9 cm, dvs. at du må ha minst 1 cm mellom HK og PSU. Lenke til kommentar
Bender_123 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 RAM brikkene da Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Ja, kan hende at du bare får bruke de to eller tre tre ytterste DIMM-sockets. Men dersom denne kjøleren er utformet på samme måte som Zalman sin 7000 og 7700 (jeg er nesten sikker jeg så det på en bilde), er det ganske mye plass under den selv i nærheten av sokkelen. Så jeg er nesten sikker på at det kommer til å gå bra. Og hvis det bare mangler noen millimeter plass for å få RAM-brikkene inn, kan du alltid bruke Dremel eller fil/baufil på kjøleren uten at du mister mer enn 1% av kjøleytelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå