RIP_Jack Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Trenger forslag til anskaffelse av UPS Har tenkt og skaffe meg en eller flere UPSer pga Ustabilt strømnett og Lyn. Lurer på om det finnes noen tester av UPS? Største problemet I det siste har vært ustabil strøm pga de holder på og bygge en masse hus I nærheten så det hender strømmen forsvinner i 5-6min før den er tilbake I gjend, hadde vært kjekt og hatt en eller flere UPSer som kunne drevet PCene, Modem, og Ruter rundt en 10min eller mere. Har aldrig hatt eller vært borti UPS så alle inputs er velkomne. Det som skal drives er: PC1: Amd +3200xp, 2GB Ram, 2stk optiske drev, 6stk hardisker, Ati Radeon 9800pro, HK, 2stk net kort, SB lydkort, 4stk 120mm vifter + CPU, Vifte styring, og en 550W PSU. Brukes på en 21" CRT monitor. PC2: Amd +2500xp, 1Gb Ram, Optisk drev, 2stk hardisker, Husker ikke hva GPUdet er, netkort, HK, SB lydkort, noen 80mm vifter og en 420W PSU. Brukes på en 17" CRT monitor PC3: Amd Athlon 1Ghz, 1GB reg ecc minne, 3stk hardisker, optisk drev, GF2 gti, netkort, HK, 2stk 80mm vifter, 350W PSU. brukes på en 14" CRT monitor PC4: Amd Duron 700Mhz, 500MB ram, Optiskdrev, harddisk, floppy, netkort, HK, noname GPU, CPU, og en 250W PSU. har ingen monitor. Viktigste er at PC 1 og 2 kan kjøres hele tiden siden det er de som er mest i bruk så de ikke slås av når strømmen går. PC 3 og 4 trenger bare spennings værn. er en fordel om de kan kjøre på full load I over 10min, men pris er jo også en faktor. Endret 4. juli 2005 av RIP_Jack Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Når det gjelder overspenningsvern kan du ta en titt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...erspenningsvern og husk det må være godkjent av FG (forsikringsselskapenes godkjennelsesnevnd). Endret 27. juni 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
RIP_Jack Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Når det gjelder overspenningsvern kan du ta en titt her:http://forum.hardware.no/index.php?showtop...erspenningsvern og husk det må være godkjent av FG (forsikringsselskapenes godkjennelsesnevnd). Takk, skal ta en titt der jeg Endret 4. juli 2005 av RIP_Jack Lenke til kommentar
RIP_Jack Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) noen snakker om et grov nett filter som man bør ha før UPS/Netfilter, noen som vet noe om dette ? eller er det en elektrikers jobb ? Endret 4. juli 2005 av RIP_Jack Lenke til kommentar
fredster Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hvis du tar en titt på denne informasjonen (på norsk til og med.....), så får du svar på relativt mye av det du måtte lure på ang. UPS`er skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå