Gå til innhold

Oppgradering. Hva skal jeg prioritere?

Anbefalte innlegg

Se min signatur for dagens maskinspec..

Min 3500+ er en 130nm Winchester.

Har en del penger som brenner etter å bli brukt på nytt datautstyr.

Har allerede brukt litt på en iAudio X5, men har mer....

Pc'en brukes til spill (mest krevende FPS), musikk, downloads etc.

Har rekord i 3dmark05 på 6239 uten overklokking.

Har lenge vurdert å doble minnet med 2 brikker av samme slag som jeg har fra før, men ble anbefalt å ikke rote vekk penger på det.... andre som har meninger om det?

Hvis jeg skal bytte noe annet må jeg vel skifte "alt". HK, CPU og skjermkort (siden mitt X800PRO@XT er AGP).

Skal jeg vente til det nye ATI skjermkortet kommer? Hva med de nye AMD Athlon 64 X2 CPU'ene? Er det noe for meg?

Hvis jeg kjøper så har jeg med andre litt å selge... noen interesserte? :)

EDIT: Glemte å spørre om det lønner seg å kjøpe en Raptor disk til? Har egentlig ikke behov for en til i forhold til lagringsplass på systemdisk, men kanskje jeg får hevet ytelsen en del med 2 i Raid0? Har fått litt forvirrende tilbakemeldinger på dette før....

Endret av BigZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener allefall at pc kjøper man etter sommeren. Sommeren kan man gjør annet enn data. Å dermed vente til nye ati kortet kommer. Hvis ikke så er jo x850xt PE ett knall kort.

Skjermkort burde du legge mye vekt på! Som cpu så kan du uten problemer bruke den du har.

ang rammen: Hvis rammen er god ram, så er det ikke vits foreløbig med 2gb ram. 1024 holder i massevis til det meste.

Har du pci-e kontakt på psu så kan du godt bruke den psu en stund til.

Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe en av dine hardisker. Pm meg med info og pristilbud (200gb eller 250gb)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...