xSotte Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Satt og spillte Wold of Warcraft her i dag tidlig da maskinen begynnte å fryse bildet akkurat som om det "lagget" også stoppet bildet totalt. Da jeg prøvde med å gå ut i Windows så hørte jeg at den reagerte men ingenting skjedde på skjermen. Når alt dette skjedd var det ene LED lyset på konstant. Da jeg restartet den fikk jeg opp en feilmelding om at den ikke kunne lese fra disken. Så da restartet jeg den enda engang. Når den da prøver å starte Windows så står den bare på samme skjermbilde av "starting Windows". Når dette skjer lyser HDD LEDen konstant (vist det er det lyset som er oppå maskinen) Maskinen er av typen Compal56 som jeg har hatt siden 30/12/04 Kjøpt hos Multicom Harddisken er av typen Fujitsu og er på 80GB og snurrer med 4200 rpm/opm. Sitter derfor igjen med et bilde av at det er harddisken, men jeg vil spørre "publikum" om hva dere mener. Prøv å vær konkret i saken. Edit: Spillte det spillet så å si nonstop i 14 timer natt til i dag. Lenke til kommentar
krisealv Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Du har spilla for mykje, slå av pcen og la den kvile i minst 30 dagar. Neida, last ned Knoppix og brenn den på en cd (brenn iso eller bilde skal det stå en plass i nero f.eks.) Boot pcen med knoppix, og sjekk om du kan komme inn i HDen (ligg eit ikon på skrivebordet i knoppix som heiter hda1 eller noko lignande). Om du kan komme til alle filene, så er det ikkje nødvendigvis hden som er problemet. Hvis du har litt peiling på Linux så kan du også prøve Smart-tools på knoppix for å diagnosere HDen. I det minste kan du prøve å få ut mest mulig av HDen om det er mulig å komme inn på den, regnar ikkje med at du har tatt backup, men du kan f.eks. brenne ut det du vil ha / får redda med brenneprogrammet k3b (dritenkelt, finn det i menyen på knoppix), før du sender inn hden/pcen på garantien. Sender du inn hden/pcen på serrvice kan du vinke farvell til alt du har lagra på disken. Endret 26. juni 2005 av krisealv Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Har tilfeldigvis Mandrake Linux installert. Se min underskrift. Kan ikke komme inn der heller. I allefal tar det ALT for lang tid. Da mener jeg 15min ++. Har også Knoppix på CD så jeg kan teste den, men kan ikke si annet at alt virker dødt. CAPS lock fungerer ikke engang. Den fungerer til harddisken begynner å "tenke". Edit: backup? trenger ikke sånt. Har ikke noe av verdifult på den. Alt ligger eksternt. Nå er jeg inne på Knoppix og jeg kommer inn på harddisken også. Får opp alle filene. Skal prøve med programmet som du sa. Så gøy. Der klikket Knoppix også. ca 10 sek etter at jeg gikk inn på hda1/ c: Endret 26. juni 2005 av xSotte Lenke til kommentar
krisealv Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Kjipt då, trur du trygt kan sei at harddisken er dau , bra at du ikkje hadde noko viktig på den då. Du kan sjølvsagt prøve å formatere den (formateringa vil kanskje ta hensyn til skada sektorar), men om du har garanti så hadde eg levert den inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå