andersab Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Er på utkikk etter en bærbar pc. Har lest masse her i forumet, og kikket en del rundt. Det kan se ut som om man kan får mer for pengene ved å kjøpe fra f.eks komplett. stemmer det? Hvordan er det egentlig med kundeservice osv når man bestiller fra komplett, psdata osv? Jeg synes det er viktig. Har kjøpt flere ting på elkjøp som jeg har fått levert tilbake uten et spørsmål. Har sett meg ut etpar modeller, synspunkter på disse? COMPUTER CITY: HP DV 4073 Processor: Centrino 740 1,73 ghz Minne: 1024 ram 2x512 mb pc 2700 Harddisk: 100 gb 4200 rpm Skjerm: 15,4" wxga tft Brightview Intel graphics Media accelerator 128mb Dvd brenner dual layer Wlan b-g med boost, lan, 6-1 kortlæser Bluetooth, firewire, modem Windows XP home Works 8.0, Norton Antivirus 60 dager Itunes, Image Zone PRIS: 11999,- HP DV 1220 rocessor: Celeron M 350 1,3 ghz Minne: 512 ram 2x256 mb Harddisk: 80 gb 4200 rpm Skjerm: 14" wxga tft Brightview Intel Extreme graphics 2 64mb Dvd brenner + og -rw + Light Scribe Wlan b-g, lan, modem, 6-1 kortlæser Bluetooth, firewire, fjernkontroll Windows XP home Works 8.0, norton antivirus 60 dager itunes, image zone PRIS: 8990,- SIBA: Amitech Freenote 5200 -Prosessor: Intel Pentium Mobile prosessor 1,7 GHz -Internminne: 1 GB -Trådløst nettverk (802.11G) -DVD-brenner -14 tommer TFT WXGA -Windows XP Home -BullGuard antivirus 6 mnd. -Power DVD 5.0 -Sonic RecordNow 6.0 PRIS: 11995,- HP DV 4073 og Amitech har jo rimelig like spesifikasjoner, men amitechen er veldig liten og lett, noe som jeg egentlig setter pris på. Problemet er at jeg aldri har hørt om merket. Er det noe å spare på? Når det gjelder HP DV 1220 så er den lekker å se på, pluss at den er liten. Liker prisen også... Skal i utgangspunktet ikke bruke den til å spille på. Men litt bilderedigering, og videoredigering kan forekomme. Blir det for lite med P1,3 eller er det brukbart? Alle tips er velkomne! Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 for og si det sånn, hvis du er fornød med kundesørvisen til elkjøp har du lite og frykte. alle de kjente nettbutikkene i norge har bra service, komplett, netshop, mpx med mer. det er billigere og handle på nettet. basta! (og brorpaten av forumet mener også at det er bedre en elkjøp) Lenke til kommentar
padda Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg kjøpte en bærbar pc på elkjøp til mamma for en stund siden, og da var Windows innstallert, men man fikk ikke med noen cd. Kompis opplevde det samme. Er det vanlig? Får man med cd til programvare når man kjøper på nettet? Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) En annen ting som er verdt å ta med er at mennesker er åpne for forhandling, noe datamaskiner aldri kommer til å forstå. Jeg kjøpte en bærbar pc på elkjøp til mamma for en stund siden, og da var Windows innstallert, men man fikk ikke med noen cd. Kompis opplevde det samme. Er det vanlig? Får man med cd til programvare når man kjøper på nettet? Ikke nødvendigvis. Mange firmaer har programvaresupport på nettet, noe som er litt kjipt i grunn. Man har jo litt vanskelig for å komme på nett hvis det er et klikk OS du sitter på. Endret 29. juni 2005 av Panofix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå