Gå til innhold

Kryptert Mappe låst?

Anbefalte innlegg

Så veldig bra... nå har jeg akkurat fått til windows xp sp2 norsk på min datamaskin...

Så dette la jeg jo på C: disken da.. kun C: jeg formaterte.

Men derimot D: disken, noen av mappene var krypterte med windows sitt kryptering system. Og jeg har akkurat samme navn på både bruker og datamaskin men fortsatt får jeg ikke tilgang til familiebildene mine... :( de er bare blanke... :( de mappene som ikke er grønne på skriften funker helt fint... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så veldig bra... nå har jeg akkurat fått til windows xp sp2 norsk på min datamaskin...

Så dette la jeg jo på C: disken da.. kun C: jeg formaterte.

Men derimot D: disken, noen av mappene var krypterte med windows sitt kryptering system. Og jeg har akkurat samme navn på både bruker og datamaskin men fortsatt får jeg ikke tilgang til familiebildene mine... :( de er bare blanke... :( de mappene som ikke er grønne på skriften funker helt fint... :(

Og du har ikke en Key Recovery Agent eller Data Recovery Agent? Vel, jeg er lei for å si det, men da er alt håp ute. Grunnen til dette er at du ikke har nøkkelen som ble brukt til kryptering/dekryptering av filene. Før du gjør det samme på nytt vil jeg anbefale deg å sette deg inn i hvordan EFS fungerer, all den tid dette problemet utelukkende kommer av manglende kunnskap om det man gjør. Overview of EFS (med undersider) ser ut til å gi en rimelig grei innføring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...