Chizzi_RoXe Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Så veldig bra... nå har jeg akkurat fått til windows xp sp2 norsk på min datamaskin... Så dette la jeg jo på C: disken da.. kun C: jeg formaterte. Men derimot D: disken, noen av mappene var krypterte med windows sitt kryptering system. Og jeg har akkurat samme navn på både bruker og datamaskin men fortsatt får jeg ikke tilgang til familiebildene mine... de er bare blanke... de mappene som ikke er grønne på skriften funker helt fint... Lenke til kommentar
roac Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Så veldig bra... nå har jeg akkurat fått til windows xp sp2 norsk på min datamaskin...Så dette la jeg jo på C: disken da.. kun C: jeg formaterte. Men derimot D: disken, noen av mappene var krypterte med windows sitt kryptering system. Og jeg har akkurat samme navn på både bruker og datamaskin men fortsatt får jeg ikke tilgang til familiebildene mine... de er bare blanke... de mappene som ikke er grønne på skriften funker helt fint... Og du har ikke en Key Recovery Agent eller Data Recovery Agent? Vel, jeg er lei for å si det, men da er alt håp ute. Grunnen til dette er at du ikke har nøkkelen som ble brukt til kryptering/dekryptering av filene. Før du gjør det samme på nytt vil jeg anbefale deg å sette deg inn i hvordan EFS fungerer, all den tid dette problemet utelukkende kommer av manglende kunnskap om det man gjør. Overview of EFS (med undersider) ser ut til å gi en rimelig grei innføring. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Har ikke prøvd dette selv, men dette selskapet påstår de har et produkt som løser slike situasjoner. Lenke til kommentar
roac Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Har ikke prøvd dette selv, men dette selskapet påstår de har et produkt som løser slike situasjoner. Det kan være verdt et forsøk, men jeg er litt skeptisk siden systempartisjonen er formattert. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Det finnes flere programmer som skal klare å knekke koder, men disse er dyre. Prøv å google etter de, jeg husker ikke navnene jeg. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Det finnes firma som kan låse opp disse mappene (mener jeg, les litt i windows hjelp funksjon ), men du må nok regne med at disse skal ha _godt_ betalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå