Gå til innhold

Hva er SLI?- Trenger Man det?

MadRos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke trenger man det, men har man penger så er det jo morro ;) SLI er nvidia sin løsning på og få to skjermkort til og samarbeide slik at man får ca. 50% + - mere ytelse i spill.

Men man trenger jo sef. hovedkort som støtter SLI og 2 like skjermkort NVIDIA må man ha da sef. det er bare å legge 2 like kort i handlekurven så har man 2 like kort ;) Som du får kjøpt hvor som helst

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

SLI er sånn at du har to skjermkort ja. Du trenger ikke det og du burde ikke kjøpe to skjermkort nå iallefall.

Du må ha hovedkort som støtter SLI og to pci-e skjermkort.

EDIT: Goodall forklarte det fint før meg ;)

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

SLI funker kun med bruk av to identiske skjermkort fra Nvidia (geforce 6 serien). Du må dessuten ha et hovedkort med to koblinger (pci-e sloter)for skjermkortene. Disse finnes nå i mange varianter og priser.

Sli funker i teorien slik at de deler på arbeidsoppgavene som et kort har. Altså to jobber bedre en en. Men effekten pr. idag dobler ikke effekten. Dette er ganske dyrt og du må passe på å ha en kraftig nok strømforsyning. (minst 350w)

Selv har jeg et MSI 6600gt kort og Asus a8n HK som er klar for SLI. Jeg har ikke kjøpt det andre kortet enda, da jeg syntes det ene kortet gjør god jobb enda.

Lenke til kommentar

Ati sin løsning som kommer om noen måneder er mye mer enklere i bruk og praktisk. Les mer her:

http://www.hardware.no/artikkel/16387

Men faren for barneproblemer er stor, så det gjenstår å se om den yter som det skal og om driverne vil fungere skikkelig.

Så SLI er en dyr løsning, crossfire fra ATi bør jo ventes på visst du skal bruke mye penger.

Det er infoen jeg har å gi med 2 skjermkort teknologi :)

Lenke til kommentar
:hmm:  JA, skjønner nå!  http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305190&s=sc  Skal gå for den der når jeg får penger! skal bygge ny data! 

Hva synes dere om DEN hk forresten?

Det skal visstnok være et ganske bra hk, du trenger ikke noe mer/dyrere...

jepp, da bør jeg være fornøyd. Men da er det igjenn CPU, RAM og skjermkort. Jeg kan vel ikke skrive noe om det her i dette forumet....

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Vis du skal ha SLI må man ha et hovedkort som støtter det så klart!

Det er to forskjellige ting med dobbel skjermkort og det er at SLI er at du kobler sammen 2 GeForce skjermkort som har samme spesifikasjoner og med Crossfire er at man kobler sammen 2 Radeon skjermkort sammen med samme spesifikasjoner.

Man trenger ikke SLI eller Crossfire, det er det ingen som har sakt men det er ei genial løsning på det der, vis du har et skjermkort som er middels bra og du vil ha ett nytt så kan man kjøpe seg et som har sammen specs og kobler dem sammens det er billigere og mer effektivt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...