eplee Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) (home.no.net er start.no) lurer på om det går? og hvis det går.. hva skal jeg ha i disse forskjellige rutene i installeringen? Database Server Hostname / DSN: Your Database Name: Database Username: Database Password: Prefix for tables in database: takker for svar Endret 26. juni 2005 av eplee Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Start.no har ikke støtte for MySQL nei, så det går ikke. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Men du kan skaffe deg en MySQL database, da går det. Lenke til kommentar
eplee Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 har skaffet server med: • 1 MySQL databases with PHPMyAdmin men skjønner ikke hva jeg skal ha på disse under installeringen av forumet: Database Server Hostname / DSN: Your Database Name: Database Username: Database Password: Prefix for tables in database: Username og Password, er det de jeg bruker på FTP programmet? og de 3 andre.. hva skal det stå der? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Passord og brukernavn bruker å være de samme på databasen som til ftp... Databasenavn bruker å være brukernavnet ditt... Prefix trenger du ikke, men anbefales for ordens skyld, vis du skal bruke databasen til flere ting Lenke til kommentar
eplee Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Når jeg skriver : Database Server Hostname / DSN: localhost Your Database Name: brukernavn Database Username: brukernavn Database Password: passord Prefix for tables in database: *ingenting* kommer det bare phpBB : Critical Error Could not connect to the database... Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 På 5gigs.com er ikke databasenavnet det samme som brukernavnet, man må opprette en database selv. Det gjør du ved å logge inn på kontrollpanelet og gå inn på "MySQL Databases. I feltet "Db" skriver du inn navnet til databasen du vil opprette. Du kan for eksempel kalle databasen phpbb. Da skriver du bare inn phpbb i feltet og klikker på "Add Db". Så er det bare å skrive inn navnet til databasen du har opprettet i "Your Database Name" under phpbb-installasjonen. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Database Server Hostname / DSN: localhost Hvis du har phpBB på no.net og en ekstern database, er localhost neppe riktig... Lenke til kommentar
eplee Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Takk hvis det funker! Får ikke logget inn for når jeg trykker på members login så kommer det '404 Not Found' url: http://www.5gigs.com/members.php ... men takk (; Lenke til kommentar
eplee Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 sorry , dret meg ut, fant kontrollpanelet nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå