Nitrius Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Vis man skal ha nytt: Hovedkort, Minne, Skjermkort og CPU. Har nå R9800 Pro, P4 2,53 GHz, 2x 512 Twin Mos PC 2700 minne og et Asus P4G8X Delux hovedkort. Er litt fristet til å ta en liten oppgradering av pcen, siden jeg merker at pcen begynner å bli ganske så utdatert, værtfall når det kommer til nyere spill. Så har dere noen annbefalinger? Endret 27. juni 2005 av ToxicMan Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 6000 tusen i dag holder vel til et nytt skjermkort og ikke noe mer Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Nå snakker jeg ikke om det råeste av det råeste, men nå som er en del bedre enn det systemet jeg allerede har og som kan greie å kjøre dagens spill på grei kvalitet uten å få alt for lav FPS til tider, sliter nemlig med maskina mi og BF2 noe som jeg liker dårlig... Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 6000 tusen i dag holder vel til et nytt skjermkort og ikke noe mer tok du jo ikke hardt i. Det var veldig likt det jeg har det derre Jeg har planer om til høsten og bytt ut Hovedkortet & cpu. Skjermkortet holder mål en liten stund til. For 6000 så ville jeg ha kjøpt cpu, skjermkort og hovedkort. RAmmen kan du oppgrader etterkvert. Bruker du 1000spenn på hk 1300kr på cpu OG så kjøper du ett kongeskjermkort til 3500kr Så kan du evt prøv å selge den gamle, å for pengene du får der kjøpe deg harddisk & ram. Eller så kan du beholde harddisk ram og annet du trenger og selge kun restene. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Et 9800Pro trenger ingen oppgradering enda. Kjøp heller et NF4-hovedkort og en 939 Athlon64 3200+ eller 3500+ samt noen PC3200 minnebrikker. Det er en knall oppgradering i seg selv, så kan du heller kjøpe skjermkort når dagens high-end greier faller i pris. Det lønner seg aldri å kjøpe 'top of the line'. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Tja... ser ikke at du "trenger" oppgradering. Husk at det kan være at du trenger ny PSU dersom du drar på med kraftigere utstyr. Mitt råd: lek med det du har nå så lenge alt er ok... sleg alt og kjøp nytt når tiden er inne Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Et 9800Pro trenger ingen oppgradering enda.Kjøp heller et NF4-hovedkort og en 939 Athlon64 3200+ eller 3500+ samt noen PC3200 minnebrikker. Det er en knall oppgradering i seg selv, så kan du heller kjøpe skjermkort når dagens high-end greier faller i pris. Det lønner seg aldri å kjøpe 'top of the line'. Og hvordan mente du at et 9800pro skulle kjøre på nForce4? Med unntak av det ene MSI-kortet med sokkel 754 og en AGP-slot som ikke er stort bedre enn PCI? Jeg ville gjort som RiFkinD, kjøp et nForce4-basert hovedkort med PCI-Express, en Athlon64 3000/3200+ og et X800XL-skjermkort. Eventuelt selg minnet du har nå og kjøp DDR400 (PC3200) minne istedet, så det henger skikkelig med CPU. Et X800XL er nede i 2600 nå, hovedkort og CPU kan du plukke opp for ca 2500 (3200+ og nForce4) og da har du 900 kr du kan bruke på en gb med Corsair Value S minne, som duger i massevis Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Og hvordan mente du at et 9800pro skulle kjøre på nForce4? Jeeez, sent på kvelden nå. Mente selvfølgelig NF3. De kortene koster en slikk og intenting nå. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Se på dette oppsettet her f.eks Tatt fra netshop: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition 1 395,00 Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCIe 2 695,00 MSI K8N NEO4 F nforce4 S-939 850,00 AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED 1 290,00 Total: 6 230,00 (inkl. mva.) Hvordan vil overgangen fra det jeg har nå til det der være i et spill som BF2 f.eks? Edit: og grunnen til at jeg bare tenker på å oppdatere skjermkort,hovedkort,minne og cpu er fordi resten av av delene fra den pcen jeg har nå kan brukes(se profil for mer info om hvordan pcen min er) Edit2: Er ikke sikkert at oppgraderingen kommer til å forekomme de nærmeste dagene, er fortsatt litt usikker på om jeg skal bruke disse 6000kr på oppgradering til pcen, eller til mopeden min, men en oppgradering av pcen skal skje innen året er over. Endret 27. juni 2005 av ToxicMan Lenke til kommentar
DreamT Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Nesten samma oppsett som jeg skal kjøpe det der Tror det kommer til å funke til BF2 ja! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 og hva er forskjellen på AMD Athlon 64 3000+ Winchester og Venice av samme prosessor? er det noe ytelseforskjell? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) og hva er forskjellen på AMD Athlon 64 3000+ Winchester og Venice av samme prosessor? er det noe ytelseforskjell? Kan få høyere OC, laver volt, og støtte for SSE3 EDIT: I Venice sitt favhør Endret 27. juni 2005 av svalbard Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 og hva er forskjellen på AMD Athlon 64 3000+ Winchester og Venice av samme prosessor? er det noe ytelseforskjell? Den ene er vel kjøligere enn den andre samt klokker bedre, men hvilken av dem det gjelder er jeg usikker. Tror det gjelder Winchester Lenke til kommentar
tmbakken Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 sjekk ukens tilbud på komplett. GF6800 GT til 2400,-!! Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 De forslagene som har kommet er gode, og for 6000,- er de kanskje det beste. Men jeg er allikevel usikker på om det egentlig lønner seg, med tanke på det du allerede har. Jeg har litt inntrykk av at du kaster bort penger på å få det bare litt bedre, og om et år vil du uansett ha lyst til å oppgrade på nytt... Derfor vil jeg faktisk anbefale deg enten å vente litt til, altså til prisene går ned på skjermkort, slik at du får noe bedre for 6000,-, eller til å "ta'n helt ut", for å si det slik. Kjøp noen deler nå, og kjøp resten når du har råd: Kjøp alt du trenger utenom skjermkort, og kjøp et 7800GTX når det har gått litt ned i pris. Jeg ville anbefale deg et SLI hovedkort, den OCZ-RAM-en som er anbefalt ovenfor, og en 3200+ Venice prosessor. - Da vil du virkelig oppleve å få noe igjen for pengene, og du slipper den nagende følelsen av at du heller skulle ha ventet litt med å oppgradere (og heller gjort slik bureaucrator sa, ) Men dette er bare et forslag, og det er all grunn til å høre på de som kritiserer det også. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 sjekk ukens tilbud på komplett. GF6800 GT til 2400,-!! Så det, men hvordan er ytelsen på 6800GT og 800XL ? Og er fint om noen kunne gitt meg et klart svar på hva som er forskjellen på en Venice AMD prosessor og en Winchester? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 X800XL og 6800GT ligger rimelig likt vil jeg tro, uten å ha sett helt nøye på ytelsessammenlikninger. Ellers så ville jeg gått for PowerColor sin versjon, som er veldig støysvak Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Ja, ytelsen er nokså lik på disse kortene. Men 6800GT-kortet er altså et AGP-kort, og det gir deg dårlig grunnlag for senere oppgraderinger. Ingen grunn til å ikke kjøpe 800XL-kortet isteden, og fredriku sitt forslag er nok bra. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 De forslagene som har kommet er gode, og for 6000,- er de kanskje det beste. Men jeg er allikevel usikker på om det egentlig lønner seg, med tanke på det du allerede har. Jeg har litt inntrykk av at du kaster bort penger på å få det bare litt bedre, og om et år vil du uansett ha lyst til å oppgrade på nytt... Derfor vil jeg faktisk anbefale deg enten å vente litt til, altså til prisene går ned på skjermkort, slik at du får noe bedre for 6000,-, eller til å "ta'n helt ut", for å si det slik. Kjøp noen deler nå, og kjøp resten når du har råd: Kjøp alt du trenger utenom skjermkort, og kjøp et 7800GTX når det har gått litt ned i pris. Jeg ville anbefale deg et SLI hovedkort, den OCZ-RAM-en som er anbefalt ovenfor, og en 3200+ Venice prosessor. - Da vil du virkelig oppleve å få noe igjen for pengene, og du slipper den nagende følelsen av at du heller skulle ha ventet litt med å oppgradere (og heller gjort slik bureaucrator sa, ) Men dette er bare et forslag, og det er all grunn til å høre på de som kritiserer det også. Ja som sakt så er det ikke sikkert at det vil bli kjøpt noe nytt utstyr akkurat nå, er usikker på om jeg heller skal bruke pengene på mopeden min. Men jeg regner med at det blir en oppgradering i løpet av i år. Har også tenkt litt på om jeg bare skulle kjøpt meg et nytt hovedkort og en prosessor, kansje minne og, også venter jeg med skjermkort til etter sommerferien en gang. Men ingen ting er sikkert, begynte bare plutselig å friste mye oppgradere nå etter at jeg begynte å spille BF2, plus at pcen er mellom 2-4 år gammel nå(skjermkortet,cpuen,hovedkortet værtfall). Men får se, og tar galdelig imot fler annbefalinger/om jeg bør oppgradere nå eller vente, er takknemlig for alle sine innspill Lenke til kommentar
Vrugdush Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Powercolor Radeon X850PRO (netshop) virker som et bra skjermkort i forhold til prisen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå