jøanas Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg har en relativt ny PC med win XP. Den har gått tregt i det siste og jeg har nå forsøkt å formatere via Win XP CD. Kommer til oversikt over partisjoner. I oversikt over partisjoner kommer meldinger "finner ikke noen disk" (maskinen kjører som normalt i normal oppstart). Går deretter over i blåskjerm. Jeg har forsøkt å fjerne Norman Internettsecurity samt Service pack 2. Ingen effekt. Noen som har gode forslag ? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Siden du har en "relativt ny pc", går jeg ut ifra at du har S-ATA harddisk(er). Du må installere driverne før installasjonssystemet til Windows kommer fram. Etter du har bootet fra Windows cd'en, så skal det stå en tekst. "Trykk F6 for og installere xxxxx". Trykk F6, og installer S-ATA driverne. Da skal det funke, hvis det er det som er problemet. Lenke til kommentar
jøanas Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Ja, jeg har s-ata disk. Velger F6 for å installere drivere, men winXP krever at driveren ligger på A: Og her dukker neste problem opp, min Netshop PC fra i fjor har ikke noen diskettstasjon ! Har forsøkt å endre oppstartrekkefølge i Bios, men får fortsatt kun A: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå