Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med S-Video

Anbefalte innlegg

Jeg skulle spille av en film fra PC'en i går. og skulle da bruke TV-ut ved hjelp av S-video. Jeg plugget kabelen fra skjermkort til TV'en, og da viser det seg at at jeg får noen hvite/grå striper som går horisontalt nedover skjermen. Det ser nesten ut som når man ser CRT-skjermer i TV-sendinger, bare med flere striper.

Jeg trodde først at problemet kunne ligge i skjermkortet, da jeg aldri hadde testet det med TV-ut før. Derfor skulle jeg prøve med S-video fra min NAD DVD-spiller. Viste seg at jeg fikk samme problem. Jeg konkluderte da med at enten kabel eller (grøss!) S-Video inngangen på TV'en var gåen. Men dengang ei! Hadde tilfeldigvis en billig DVD-spiller for hånden (Audix, kostet vel 400 spenn på Rimi). Og gjett hva, der fungerer alt gulle godt, med samme kabelen, og samme inngang på TV'en.

Jeg trodde da at kabelen kanskje fikk noen forstyrrelser fra stereoanlegget mitt eller noe slikt, så jeg flyttet den billige DVD-spilleren bort sammen med de andre enhetene. Men det fungerte stadig like godt, og jeg fikk ingen striper. Jeg vil gjerne ha TV-ut, samt min bedre DVD-spiller til å fungere, men jeg skjønner ingenting! Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...