SnowDOG_ Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hei! idag kjøpte vi en Switch/router som vi skulle bruke til å dele internett med men etter lang tid med stress fikk vi internett til å funke. Problemet er at når vi skal spille Soldier of fortune2 så er den kun en av oss som kan koble seg opp mens den andre ikke får en dritt. Eg måtte sette maskinen min til å gi tilgang til hannes masking så han kan koble seg på internett. Fra veggen går dsl kabelen til Netopia routeren og derfra går den til Switchen/routeren. Noen som kan hjelpe meg? Hele vitsen var å bruke switchen til å spille! Lenke til kommentar
Borf Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 du seier at du har ein Switchen/routeren er det ein switch eller ein ruter, eller ein slik komboting med begge i ein. du seier at du har eit netopia ruter, så eg antar du har ngt då trenger du berre ein switch eller hub til å koble ihopa dei to maskinen og ruteren.. du trenger iallefal ikkje ein ruter til eg har sjølv ein netopia ruter og ein switch og det går fint å spille på fleire maskiner samtidigt Lenke til kommentar
xerxes Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Du må sette opp en server-maskin som internet-tilgangen går igjennom, så vil den ta seg av dine problemer.. gjerne en maskin med NT. (PS: Trenger programvare, hvis du ikke er en gluping) Lenke til kommentar
LIA Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Så lenge du har ngt og en switch, er det bare å sette begge maskinene til å motta ip automatisk. Da vil begge maskinene få ip fra netopia ruteren, som er dhcp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå