Gå til innhold

Ska.. Edit: skulle kjøpe X1, det ble Toshiba

Anbefalte innlegg

Sitter her å ser på forskjellige ultraportable til skolearbeid, og det er klart at enn ikke kommer forbi Dell X1, det ser ut som at det blir denne. Men jeg må ha den innen lørdag som kommer, den 2 juli, da jeg skal reise vekk. Hvordan er Dell på levering? Er det mulig, eller må jeg se meg om etter en annen? Noe jeg kan gjøre for å få ting til å gå raskere, kjøpe default modell etc?

Edit: leif

Endret av jorgen_veisdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en annen tråd her om Dell X1, leveringstiden lå rundt 1 uke på disse. Og tro meg, det er ikke noe problem å finne en laptop bedre enn Dell X1. Vaio X505 f.eks eller Lifebook P7010 hvis du ønsker optisk stasjon osv, men disse koster jo noe mer.

Lenke til kommentar
Det er en annen tråd her om Dell X1, leveringstiden lå rundt 1 uke på disse. Og tro meg, det er ikke noe problem å finne en laptop bedre enn Dell X1. Vaio X505 f.eks eller Lifebook P7010 hvis du ønsker optisk stasjon osv, men disse koster jo noe mer.

Ikke tro på han. Du får ringe Dell og høre.

Lenke til kommentar

Sikkert gode i teorien, hvor går du når du skal ha kundestøtte og reprasjon på en Vaio?

Edit: my bad, sony vaio

Endret av jorgen_veisdal
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vil gå for Dell X1. Alternativer er Toshiba Portege M200, Acer Travelmate C113, kanskje IBM X40. Jeg vet ikke helt om jeg våger bestille X1, da jeg ikke er sikker på om den kommer innen lørdag, hvis den ikke gjør det er det ikke vits, da kjøper jeg en annen.

Lenke til kommentar
Må bestille fra utlandet, men det er jo inget større problem.

Han skal ha den til lørdag. Dessuten er det et problem hvis den går i stykker. Selvsagt ikke umulig, men verre.

Acer TravelMate 3002 og Asus S5 er andre ultraportable alternativer. Men ikke sikkert du klarer å få tak i noen av dem til lørdag heller.

Lenke til kommentar

Sitter her å ser på Toshiba Portege M200, dette er en tablet, med 512Ram, 60GB HD, veier 2.1kg, har GeForce 5200, koster 15000kr med moms, 15stk på lager på advance.no. Skal jeg øke X1 specs til samme nivå vil en koste hvertfall 16000, og da vet jeg ikke engang om jeg får den tidsnok..

Så jeg er usikker. Spørsmålet er om jeg vil ha en ultraultraportabel som X1, eller om jeg klarer meg med en relativt portabel som er tablet, og som jeg liksom bare kan sitte i timer/forelesninger og understreke, skrive med penn rett inn i notatene på en SXGA(1400x1050) skjerm.

Hva tror dere? Er X1 kjøperne fornøyd?

Endret av jorgen_veisdal
Lenke til kommentar

Mulig Toshiba har bedre "batteriteknologi" enn hva som er i X1. Ellers burde X1 ha bedre batterlevetid. Vet ikke hvor du har fått tak i det tallet. Mulig du bør legge på 1000kr på X1 prisen. Jeg vil anbefale deg å kjøpe et 6cellsbatteri. Jeg ser iallefall ikke vitsen med å ha ei ultraportabel maskin som kun har et par timer batteri. Som X1 har på sitt standardbatteri.

Tror ingen kan fortelle deg hva som er best for deg. Du kan ta en titt på www.cnet.com så finner du en video med X1. Toshibaen er også testet der, men du finner ingen video. (Synes ikke personlig cnet.com testene er så gode, men videoene er fine.)

Lenke til kommentar
Må bestille fra utlandet, men det er jo inget større problem.

Han skal ha den til lørdag. Dessuten er det et problem hvis den går i stykker. Selvsagt ikke umulig, men verre.

UPS leverer worldwide innen 48 timer. Hvis din Sony Vaio går istykker har du krav på å få hjelp av Sony Norge da garantien gjelder worldwide.

Så jeg er usikker. Spørsmålet er om jeg vil ha en ultraultraportabel som X1, eller om jeg klarer meg med en relativt portabel som er tablet, og som jeg liksom bare kan sitte i timer/forelesninger og understreke, skrive med penn rett inn i notatene på en SXGA(1400x1050) skjerm.

Skal du notere noe annet enn ren tekst vil jeg nok si at tablet er et bedre valg. Og man kommer jo ikke bort fra at X1 har et mindre pene, mindre diskrèt Dell-merket og en forferdelig farge imho.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...