Kamikaze1 Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Jeg bestilte nettopp et Gainward PCI GeForce4 MX420 64MB DDR "PRO/450TV/PCI"TV- Out, Retail fra pcutsyr.no. Er dette det beste PCI skjermkortet som er å få? Har lest at det bare er en oppgradering av geforce2 MX420, men siden det ikke prisguiden fant geforce3 PCI er vel det det beste? Hvordan fungerer et PCI geforce kort i forhold til et tilsvarende AGP skjermkort? Skal bruke det på en 350mhz pentium II IBM aptiva med 192MB RAM. [ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-07-25 01:03 ] Lenke til kommentar
que Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 PCI er råttent i forhold til AGP, må huske at PCI bussen går på 33mhz mens AGP (1x) går på 66mhz. Så kommer AGP 2x og 4x å hjelper til med enda høyre båndvidde. Når det gjelder GF2, 3 eller 4 på pci vet jeg ikke så mye om forskjellen, men kan tenke meg at det ikke vil ha så veldig mye å si på ytelse som det kanskje kan gi intrykk for. [ Denne Melding var redigert av: que på 2002-07-25 01:10 ] Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Men det vil vel likevel gjøre at maskinen takler counter-strike bra? Det er det den skal brukes til. Fra før har jeg bare et lusent ATI Rage kort som fulgte med, derfor oppgraderer jeg. edit: Det er en IBM Aptiva. [ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-07-25 01:49 ] Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 hei,jeg hadde et GF2MX400 kort i den gamle maskina PCI.Hadde en Celeron 566mhz lå på 30-80 fps. Med GF4MX420 klarer du CS rett så fint! Lenke til kommentar
Jks Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg prøvde med et Gainward PRO/450TV/PCI, men min Aptiva 2139E5Y nektet å boote når jeg satte dette inn. Har en 400MHz PII. Endte tilslutt med at kortet ble returnert på angrefrist. Fikk du problemer som ble løst og evt kan være til nytte for andre som ikke har fått kortet til virke? Kortet mitt var ok, det virket nemlig OK i en annen maskin. Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Quote: Den 2002-08-31 13:45, Jks skrev:Jeg prøvde med et Gainward PRO/450TV/PCI, men min Aptiva 2139E5Y nektet å boote når jeg satte dette inn. Har en 400MHz PII.Endte tilslutt med at kortet ble returnert på angrefrist.Fikk du problemer som ble løst og evt kan være til nytte for andre som ikke har fått kortet til virke?Kortet mitt var ok, det virket nemlig OK i en annen maskin. Det jeg gjorde da jeg prøvde kortet, var å først gå inn i BIOS og sette skjermkort til 'auto' (da sto det at et PCI kort skulle velges først). Etter at jeg hadde sendt det tilbake leste jeg på en aptiva support side at man må gå inn i device manager og disable onboard kortet, slå av maskinen, innstallere PCI kortet, og slå på maskinen igjen. Da er det mulig at det bare er PCI kortet som får strøm, sånn at det likevel blir nok strøm til at maskinen kan boote. Men sannsynligvis tok gf4mx kortet for mye strøm for min 70W PSU likevel.. kanskje det funker med et geforce2mx. Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Kjøpte samma kortet hos KOMPLETT jeg.. gf4.. Satte det i bror min sin maskin. Trengde ikke forandre på en drit. Alt fant seg selv (MSI HK) Frames på CS er ca. 30-70 på OPENGL 1024x synes det er bra jeg :smile:Ingenting bøgg eller anelse om at kortet sliter. Beste PCI kort som er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå