Atomics Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Hei, vet ikke hvor jeg skal starte, så bare starter et sted. PCen fikk problemer når HKet "brente" opp og ingenting ville funke lenger, så jeg kjøpte nytt HK, og da ny prosessor: Sempron 3000+ og Asus K8N-E Deluxe (anbefalt av betjeningen..) Socket 754. Når alt var satt inn og ting startet å funke igjen var jeg oppe og gikk igjen, og la in WIN2k (dette grunnet brukt lenge, funker fint, og stabilt), og alt fungerer fint, laster ned nyeste versjoner av alle typer drivere og alt. Installerer Brannmur (Zonealarm) og antivirus for beskyttelse fra nettet, det siste fra CDen som fulgte med nye HKet. Bruker WIN2k med ferdig service pack 4. (100% lovlig versjon) Første gang Hadde ikke installerert alle WIN2k updates enda, men startet å installere masse annet, og alt så fint ut. Den første gangen hadde jeg bare skrevet oppå den gamle installasjonen, og alt så fint ut....så startet feilene Feilene eskalerete i større tempo enn jeg kunne forusett og flere og flere programmer ville ikke funke skikklig, og jeg var nesten ferdig med installasjonen av World of Warcraft. Alt ble avbrutt, og jeg besluttet at en restart passet svært bra. Når jeg startet opp igejn fikk jeg beskjed i oppstarten at filer i System mappen mangle (!!) Dette skjedde etter ca. 3-4 timer siden reinstall Jeg burde da teste med repair options på WIN2k CD, så jeg gjorde det, men jeg fant ikke selve partisjonen lengre, den var bare borte, så fryktet at HDen var gått til dundass... Men når jeg skulle reinstallere så så den ut til å "bare" være skadet, så formaterete den, og startet på nytt.. Andre gang! Satt nå igang for andre gang, og gjorde ting litt forskjellig denne gangen. Fornateret HELT siden jeg fikk ikke skrive over anyway, og det første jeg siktet på var windows update, brannmur og anti-virus. Da alt var i boks, fortsatte jeg og alt så ut til å funke bedre denne gangen, fikk kommet videre, men slet fortsatt med å få WOW til å funke (?) fikk error på install fra org CDer, men det har jeg da alltid fått, brukte første gang Beta til å installere grunnet flere problemer. Denne gangen installerte jeg til slutt og skulle da oppdatere, for dere som er kjent med dette, men ved fil 101 av 8399 fikk jeg feil som avsluttet dette. Jeg skulle da reinstallere WOW på nytt, og endte med en DLL feil i openGL32 fil. Så fikk alle programmer feil, og både Firefox og IE6 funket ikke, så jeg tenkte en restarte passet seg...og da fikk jeg samme resultet når jeg startet opp som ved forrigr krasj, og jeg var tilbake på starten. Denne gangen holdt den ut i tross alt ca. 6-9 timer..... Det er en annen ting også, "Emergency Repair Disk" er dette noe man må lage, funket første gang når jeg kunne overskriver, men når jeg var fra skratch igjen så fant den ikke dette, og den sier at man kan "insert" dette også fysisk..er det en diskett, CD eller hva..? Så jeg vet ikke helt hva som foregår, enten det nye HKet eller porsessoren, eller en software feil, eller bare at PCen min hater WOW!! Takker for alle kreative svar! Endret 26. juni 2005 av Atomics Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Prøv med en annen harddisk. Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Før jeg startet alt dette kjørte jeg HDen hos en kamerat, men ikke som oprativ system (master) kun slave. Der så alt ut til å funke helt normalt Dessuten har jeg ikke så inderlig mange HDer tilgjenglig, den som WIN2k kjører på nå er tross alt under et år gammel, og er av av merket Seagate...skal nå være pålitelige dem.. Skal se nærmere på det... Imens, andre forslag? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 3 tips. Psu - for svak til det nye utstyret? Hdd - På vei til de evige jaktmarker? ram - Feil på ramen? Last ned ultimate boot cd så får du teste hd og ram ivertfall Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Du kan også laste ned DOS-versjonen av SeaTools Desktop for å teste disken. Lenke til kommentar
armykokk Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Har du funnet ut av det? Jeg sitter med samme problem, bare med windows XP... Har asus a8n-sli deluxe og en raptor 36GB som tar kvelden ca 1 gang i uka Har prøvd flere windows versjoner, men til ingen nytte.... Håper noen kan hjelpe..... Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 nesten som hos meg det der... Akkurat kjøpt meg ny pc jeg og.. bestående av ASUS k8n4-E deluxe hovedkort med en AMD athlon 64 prosessor og 1giga med ram har PSU som er stort nok, men pc'n NEKTER helt og installere noe slags OS har testa med win98, 2k og xp, tilog med testa XP64, men får noe om noe feil (husker ikke helt hva feilen er, men plagsom er den iallefall) så da sitter man her da, men ny pc, som ikke fungerer i det heletatt tenkte jeg skulle flashe bios, teste om det kansje hjalp. men bios vil ikke flashes, finner ingen diskettstasjon nei.. (og ja den fungerer, den finner den, men klarer ikke å boote på'n) Jallamikk.. dritt lei hele greia Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 hmm.. så ut til at en flash av bios løste en god del problemer på min side iallefall... Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 jepp da... FLASHing av bios gjorde susen! da funka alt etterpå flasha den til bios nr 1005 (fila heter det) sjekk ut asus.com og last ned rom fila og flash the brains out of your computer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå