Gå til innhold

Når skjedde det største i din musikk verden?

Frohman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg oppdaget hardrock for tre-fire år siden. Før det hørte jeg egentlig ikke på musikk. Tror det var Metallica med Black Album som ledet meg til sjangeren. Ellers var jo konserten med Metallica i Spektrum for en tid tilbake digg. Det neste høydepunktet blir Black Sabbath her i Bergen 9. juli :w00t:

Lenke til kommentar

"Rock in Rio" aka "Iron maiden" aka "Verdens største konsert."

Mente du største for deg eller største med tanke på antall publikum?

For i så tilfelle må jeg korrigere deg med at Paul Mc Cartney har største antallet publikum, som solo/band artist.

Woodstock 1969 med flere artister regnes også som større enn Iron. Der var det mellom 500 000 og 1 000 000 tilskuere.

Lenke til kommentar

før så trudde jeg rock in rio var maiden sin greie, men er visst ene scene opplegget som heter det. eller? er i alle fall flere band som har rock in rio

Må også legge til en annen ting, ikke bare var det i går (28.da blir i overigår) som var det største som skjedde, men første gangen jeg klarte å spille første soloen i Iron Maiden - Strange World, husker jeg hørte den og sa: jeg skal få meg gitar og jeg skal spille den!. fikk tårer i øya når jeg klarte det :love:

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Var jo mange hundre som ble skada dær også.

Masse tusen politifolk tror jeg. Området blei også overvåket av helikopter. Politiet var også helt rå, de slo ned mange folk helt uten grunn osv.

Men det var en fet konsert :grin:

Lenke til kommentar
Etter at muren falt i Berlin fremførte Roger Waters "the Wall" med over 1.000.000 tilskuere. (Rett meg hvis det er galt)

Skulle akuratt si det, ikke det at jeg var der og opplevde det, men jeg

har sett film derfra....fy søder så rått!

Ukjent dato, men da jeg hørte Pink Floyd for første gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...