Arctic Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Nice, men jeg er redd det kan bli bråk under en kontroll... Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Høres ut som et artig prosjekt det der. Hva med å prøve en 7" skjerm i bilen? Det er det som blir brukt ved bil innstallasjoner, dessuten er de endel billigere også. Har nettopp bestilt meg en 5,6" selv og den kostet $129,95 + frakt på $ 25 og hva det måtte bli i toll. Regner med mellom 1500 og 1800 kr ferdig hos meg.Har lett en stund etter slike små skjermer, men jeg fant de faktisk hos Summit Racing equipment! Go figure! Lenke til kommentar
skyline Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Den 2002-07-25 05:38, tilstad skrev:Høres ut som et artig prosjekt det der. Hva med å prøve en 7" skjerm i bilen? Det er det som blir brukt ved bil innstallasjoner, dessuten er de endel billigere også. Har nettopp bestilt meg en 5,6" selv og den kostet $129,95 + frakt på $ 25 og hva det måtte bli i toll. Regner med mellom 1500 og 1800 kr ferdig hos meg.Har lett en stund etter slike små skjermer, men jeg fant de faktisk hos Summit Racing equipment! Go figure! Har du ein link dit? Har litt lyst på 15", det e jo digg med så pass stor skjerm i bilen. SKal tenke litt på d. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 For å være helt ærlig så så det ikke så digg ut med 15". Ser teit ut hvis du er opptatt av utseendet. Hva med å ha skjerm baki bagasjerommet, integrere det på en eller annen måte. Forresten, hva skal du med en så svær skjerm? CS kan du vel spille hjemme, og ser jo mye diggere ut med en liten 7" i stedet. Koster vel bra med flesk for en 15" og hvis du har dårlig med penger, og et dårlig anlegg i bilen så hvorfor ikke bruke pengene på det i stedet. Mye tøffere med no ordentlig lyd enn en stor skjerm.. men uansett lykke til :smile: Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 15" i bilen er bare å glemme med mindre en bor LANGT fra alt som heter politi. En kamerat av meg hadde 14" i bilen, og den måtte fjernes med en gang. Som "straff" dro de inn bilen til teknisk kontroll, noe som i mange tilfeller ikke er veldig skoj. (De finner MYE rart) Så, det er vel bare å montere inn og håpe på det beste :smile: Er jo bare å kjøre på frem til en evt. kontroll :razz: -- Tommy H. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Den 2002-07-25 13:17, JenkaRiPS skrev:15" i bilen er bare å glemme med mindre en bor LANGT fra alt som heter politi. En kamerat av meg hadde 14" i bilen, og den måtte fjernes med en gang. Som "straff" dro de inn bilen til teknisk kontroll, noe som i mange tilfeller ikke er veldig skoj. (De finner MYE rart)Så, det er vel bare å montere inn og håpe på det beste :smile: Er jo bare å kjøre på frem til en evt. kontroll :razz:--Tommy H. Måtte han seriøst fjerne skjermen?! for noe dritt! 5,6" eller.no må vel være greit? :smile: [ Denne Melding var redigert av: ZoRaC på 2002-07-25 13:57 ] Lenke til kommentar
shebban Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Er lov å sette monitor i bilen men den skal ikke hindre sikt! Han med den 14"eren hadde den sikkert oppå dashbordet eller noe. Lenke til kommentar
pine Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Syns den wunderbaumen skaper litt harry effekt i bilen Nissan Skyline ownz Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Tror det er endel som "tar litt enkelt" på det med skjerm her. Hva som er lov, eller ikke, tenker jeg ikke så mye på, MEN: - en 15" får ALDRI inn i bilen på noe ålreit måte (som i HVOR skal du ha den) - 5,6" er kanskje passende, ja. Man får plass til en 5,6" og 7" i DIN-format (f.eks. indash/vipp-ut) - hvordan skal du formidle bildet fra skjermkortet? Composite/SVHS eller VGA? Composite/SVHS er sikkert greit, hvis du synes et jævlig grøtete bilde er greit. Det sier seg selv at dette ikke blir helt 100 på en 5,6" (les: film og WinAmp visuals går bra, drit i å kunne lese noe). Små lcd-skjermer (TFT) med VGA inn er intet mindre et helvette å få tak i, med mindre du er villig til å bruke 5-10 000 penger. Sann mine ord, jeg har prøvd. Så til det siste poenget. Lys-styrken til skjermen (angis som regel i "NITS"). Laptop-skjermer o.l. (litt eldre) er som regel en eller annen form med STN (DSTN, osv). Disse skjermene har max 100 NITS hvis du er heldig. Du kan vinke ha det bra til alt som heter leselighet og synsvinkel med mindre det er helt mørkt i bilen. Om sola skinner inn i bilen, ser du ikke en dritt av det på skjermen. Jo høyere lysstyrke, jo dyrere blir det. Naturlig nok. Skal du gjøre det ordentlig, må du finne deg en skjerm med VGA inn (f.eks. med ekstern controller) med en lysstyrke på min. 300 NITS. Lykke til :wink: Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 ... og det jeg glemte, var at du skal kjøre dette på noe rundt 12V. Spenningen i bilens el-system kan være alt fra 8 til 15V, med varierende strømstyrke. Det betyr at du sannsynligvis bør finne/mekke en form for regulator som gir lik spenning, og du må også passe på at sakene ikke får for høy strømstyrke. Hvis ikke sitter du igjen med en toasta skjerm til en masse penger... Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Selg din Nissan og kjøp en Hummer Ikke plassproblemer i den bilen nei Prisen er en annen sak da Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Håper du virkelig har montert alarm i bilen! Selv med alarm ville jeg vært redd for å miste så dyre greier. Parkerer du på et offentlig sted eller ikke har garasje, er det bare for noen frekke dritsekker å knuse ruta. Vips så har de en dyr maskin/komponenter med seg. Har du forresten vurdert å intregere webcamera i systemet? Sett inn en nokia cardphone, så kan den sende bildene til en maskin som står på hjemme. Blir nok litt dyrt å ha på i lengden, men kan jo være kult. Kan jo også montere det slik at du kan lage noen kule "forbikjøringsklipp" :smile: Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 syke jævel :smile: ser deg i gata da Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 ey, intellesting! Jeg trenger gode råd når jeg skal fikse en liten mp3 boks.. Men hva med risting? Skal du bruke en harddisk så blir det vel noen badblocks etter kort tid, eller? Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 I hulvete...tåler speilet ditt all den vekta...hehe? :smile: (reidgert: ups så ikke at det var en side til med poster) [ Denne Melding var redigert av: ostepopp på 2002-07-26 15:02 ] Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Om du trenger fett anlegg til bilen, så kan jeg gi deg gode priser. Har Rockford Fosgate, Audison, Lightning Audio pluss flere. Sånne prosjekter trenger skikkelige saker. Du reklamerer for meg, i gjengjeld får du bra priser. [email protected] Lenke til kommentar
skyline Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 Quote: Den 2002-07-25 23:58, auduuun skrev:ey, intellesting! Jeg trenger gode råd når jeg skal fikse en liten mp3 boks.. Men hva med risting? Skal du bruke en harddisk så blir det vel noen badblocks etter kort tid, eller? EG skal bruke ett strikk oppheng, sammen med isolering av div. mjuke greier rundt hardisken. Skal ikkje bli noko problem. Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 ta en titt på http://www.mp3bil.no en d00d som satt inn en linuxbox i hanskerommet sitt. den ble råtøff, har lyst på den :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå