Gå til innhold

PC I BILEN! THE PROJECT!

Anbefalte innlegg

Hey hey!

Nå har jeg tenkt å bygge pc i bilen! Ambisøst prosjekt? Sletts ikke! Dette skal bli morro! Litt info om hva som skal brukes: En 15" LCD skjerm forhåpentligvis med touch(bruker en på jobb(Narvesen), funker fett! (skall enten felles inn i dashbordet eller stå i feste i dashbordet)Kabinettet skall bygges i tre og det skal stå i bagasjerommet, skal custom ombygge en FSP300-60GT powersupply til å fungere på 12V. Ellers så skal pcen ha TV tuner kort, for å få inn tv.Trådløst tastatur(helst med mus på tastaturet) DVD Rom (USB2) skall felles inni dashbordet, og dempes i strikk oppheng med avdempings puter. Bil stereoen skal self kobles til! Har til dags dato ikke så veldig bra anlegg, men det skall byttes ut etterhvert! Har Kenwood KDC7180, Phoenix Gold XS4300 (4x35 eller 2x150") Focal Polyglass 6,5" Front sett, JBL DECADE T-965 LIMITED 6x9, 2x8" JBL POWER og 1x12" JBL POWER.

Har planene klare, har det meste av utstyret som trengs, men trenger en 15"LCD! Resten skal ikke bli no problem.

Bilen er en Nissan Primera 2.0dLX 1991mod

17" Momo GT2, 215/40ZR17 GOOD YEAR EAGLE F1

35,35 HR Senkesett

Komplett 95 GT front

Øyelokk

95 Baklykter

Lakka lister, dørhåndtak og speil

Lakka Callipere og trommler.

Farge: Santa Fe Metallic

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skall jeg gjøre!

Men dette kommer ikke til å bli ett prosjekt som er ferdig på null komma niks dessvere, det har jeg ikke råd til. Det er pengene det står på.

Jeg skal sette opp i ei side snart, og poste linken her. Det blir nok cruising i bø gata med CS i trådløst nettverk etter hvert ja! LOL!

Lenke til kommentar

hehe volvo gjengen samles i bø for å spille cs?

det må vere utrolig lite å finne på i når alle kjører bø gata opp og ned hele dagen. hvor har alle volvo 2.40 ene blitt av eller er det bare at de ikke liker regn vær

Lenke til kommentar

Heisann, Skyline!

Jeg holder på med det samme, bortsett fra at jeg sikter ikke like høyt som deg :grin: (hvordan i ***** skal du få plass til en 15" i bilen?)

I alle fall, artig hvis vi kunne "holdt kontakten" på et vis, slik at vi kan utveksle tips&trix. Det er ikke så mange som driver med dette i Norge, samtidig som det er MANGE utfordringer og fallgruver underveis.

Send en mail på [email protected] hvis dette er interessant.

Lenke til kommentar

Hehe, 240`ene finnes, men det e ein del jappsar i gata fortida. Nissan, Honda, Mazda. Ein del BMW,Audi og Merce også. 240`ene dør snart ut i gata.

Mange rånerar som kjører diesel, grønn diesel. Inkl. undertegnede. Sinnsykt billig!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-25 01:07, kabelsatan skrev:

Heisann, Skyline!

Jeg holder på med det samme, bortsett fra at jeg sikter ikke like høyt som deg
:grin:
(hvordan i ***** skal du få plass til en 15" i bilen?)

I alle fall, artig hvis vi kunne "holdt kontakten" på et vis, slik at vi kan utveksle tips&trix. Det er ikke så mange som driver med dette i Norge, samtidig som det er MANGE utfordringer og fallgruver underveis.

Send en mail på [email protected] hvis dette er interessant.

Heysann Kabelsatan

Jeg skal holde deg oppdatert, skal legge ut en "work under progress" side på denne linken: http://fjellheim.cjb.net

Jeg skal ta ett bilde av dashbordet av bilen og deretter tegne inn skjermen på bildet. Skal nok gå bra, har tenkt å montere den over hanske rommet.

Lenke til kommentar

Oki, den er god.

Er du elektriker eller noe sånt? Det er ikke akkurat bare bare å bygge om en PSU til 12V, så er det sagt :smile:

Jeg holder på å bygge en selv. Dvs jeg mangler et par induktanser, en regulator og en transformator før det er ferdig.

ATX-hovedkort skal jo ha alt mulig drit (3,3V, -12V, 12V, 5V, Power good, osv).

Lenke til kommentar

Da har jeg sett det også. I USA skjer utrolig mange bilulykker av at folk sitter og sminker seg i bilen, leser avisen (du vil ikke tro hvor mange som sier JA når de blir spurt om de leser avisa i bilen på tur til jobb)..Men i Bø skjer 90% av alle ulykker under en Clan-deathmatch i QuakeIII..go figure.

Da har dere jo alltids noe å snakke om da..."der forsvant han üb3rl33t gitt..pinga han ut eller kjørte han i et tre?"

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-25 01:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-25 01:08, skyline skrev:

240`ene dør snart ut i gata.

Mange rånerar som kjører diesel, grønn diesel. Inkl. undertegnede. Sinnsykt billig!

Tviler på at 240`ne vil dø ut med det første, og sikker på at det er grønn disel du kjører med og ikke rød? det er den røde som er avgifts fri. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-25 01:25, Blod skrev:

Quote:

Den 2002-07-25 01:08, skyline skrev:

240`ene dør snart ut i gata.

Tviler på at 240`ne vil dø ut med det første, og sikker på at det er grønn disel du kjører med og ikke rød? det er den røde som er avgifts fri. :smile:

Du har ikkje følgt med på diesel fronten dei siste par åra? Dieselen fekk ny farge, grønn. Det er det samme som rød diesel. (Rød fargen hadde kreftfremkallande stoff som var skadelig for dei som jobba med tunnel driving (masse svære jævel maskinar som drikk diesel))

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-25 01:41, The Jackal skrev:

Quote:

Den 2002-07-25 01:21, kabelsatan skrev:

Uhmmm... er du fra Bø, Skyline?

Jeg er tross alt fra det nærmeste siviliserte stedet i nærheten av Bø :wink:

Er ikke det Oslo da?
:grin:

hehe joda, kan nok stemme d ja! LOL! :>

Lenke til kommentar

Nå har eg fått opp bilde av dashbordet med skjerm (photo shop edited)

fjellheim.cjb.net

PC I BIL PROSJEKT!

AMD DURON 800@963

ABIT KT7

512MB MOSEL RAM

GAINWARD 700XP Ti 4400

120 GB WD SE

18,3 GB IBM 10`000RPM ULTRA2SCSI

20 GB WD 7200RPM

Plextor 32X ULTRA SCSI

Plextor 8/2/20 SCSI

[ Denne Melding var redigert av: skyline på 2002-07-25 02:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...