Vidvandrer Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Har kjøpt en 200 GB Samsung harddisk som jeg ikke helt forstår meg på. Denne er satt som slave. Når jeg går inn i diskmanagement og skal formatere denne, kan jeg formatere primærpartisjonen til 32240 MB og totalt så er diskens kapasitet 131240 MB... 70000 Mb er altså borte vekk ??!! Det er greit at noe forsvinner (som den andre hd'en min som er 40 GB og 37,8 GB kapasitet). Når jeg skal formatere hd'en så får jeg feilmeldinger om at partisjonene er for store. Jeg vil ha dem på ca 50 GB hver. Når jeg først fikk denne nye harddisken satte jeg den som master og prøvde å bruke cd-romen og win2000 cd'en for å formatere hd'en. Kan det være en årsak til problemene jeg har nå med å få partisjonene som jeg vil ha dem. Hvor mye plass er det vanlig å "miste" på 200 GB hd ? Jeg kjører win 2000, og fat 32. Den nye hd'en skal være 200 GB og står som slave, uten 32 GB pin på. Alle forslag mottas med stor takk. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Sjekk forumet før du stiller spørsmål, står det i vedtektene Her har du alle svarene du leter etter Diskhåndtering Lenke til kommentar
Vidvandrer Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Beklager så mye ... Vært våken i neste to døgn nå og etter å ha brukt en time på å kikke gjennom innlegg her, fant jeg ut at det var best å bare legge inn et selv. Lover at jeg skal lese gjennom enda flere innlegg neste gang før jeg poster et innlegg.. Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Dersom du ikke finner ut noe: Har du SP2 på maskinen din? Mange harddisker mister ca 1/3 av kapasiteten dersom man ikke har sp2. Lenke til kommentar
Vidvandrer Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Det skal være installert sp4 på den, så da er jeg vel dekket ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå