willbend Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg skal investere i en god C bok. Det eneste jeg kan er å printe ut tekst i dos. Noen som har lest noen gode bøker og kan komme med et direkte forslag ? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) I og med at jeg ikke har lest mange bøker om C, så vet jeg ikke om jeg er den rette personen til å komme med anbefalinger. Selv har jeg kjøpt to bøker om C, der jeg har lest litt i begge. Den første jeg kjøpte var "The C Programming Language" av Kernighan og Ritchie, som ikke passet helt for meg. Tror dette er en bok som er laget for erfarne programmerere eller en god referansebok. For å lære C fra begynnelsen av, så ville jeg ikke ha hatt denne boken som førstevalg. Den andre boken jeg kjøpte var "Sam's Teach Yourself C for Linux Programming", som jeg tror er en del av en serie bøker (Sam's Teach Yourself). Boken ble kjøpt med omtanke på lære seg språket, og så langt (omtrent 1/3 av boken) så synes jeg den fungerer godt. Dermed kan jeg også på et vis anbefale boken. Det eneste som ser ut til å være litt synd er at anbefalingen min ikke kan hjelpe deg stort, ettersom du tilsynelatende ikke har tenkt å jobbe med Linux. (Antar det ut ifra at du jobber i DOS). Uansett så anbefaler jeg deg å eventuelt kjøpe boken på internett (amazon.com eller amazon.co.uk, eventuelt andre nettsteder med godt utvalg). Hadde jeg vært deg så hadde jeg undersøkt amazon.com for å se hva slags bøker som er der, og prøve å vurdere hvilken som passer deg best ut ifra omtalene. Ellers er det kanskje også greit å spørre andre folk (slik som du har gjort her), men også f.eks. på IRC eller bekjente. Dersom du ikke har lyst til å kjøpe på internett, så kan du jo også undersøke bokhandelen til Universitet i Oslo. Tror de har greit utvalg der også. - rafael Endret 26. juni 2005 av Rafael Lenke til kommentar
Axel`` Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 'Programming in C (3rd Edition)' av Stephen Kochan er en god begynnnerbok. Etter du er ferdig med den bør du satse på følgende tittler (spesielt de to siste): 'The C programming language', 'C traps and pitfalls' og 'Expert C programming'. Du bør også lese litt i 'programming from the ground up' for en lettfattelig introduksjon til ASM. --Axel. Lenke til kommentar
willbend Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Ok takk, kommer til å gå for Programming in C (3rd Edition)' av Stephen Kochan Lenke til kommentar
willbend Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Er det denne? http://play.com/play247.asp?page=title&r=B...=91&g=148&pa=sr Lenke til kommentar
Axel`` Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Det er nok ikke det du, Objective-C og C er ikke det samme. Her er den: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...=books&n=507846 Programming in C (3rd Edition) (Developer's Library) by Stephen Kochan ISBN: 0672326663 --Axel. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hvorfor c? Hva med c++? Hva vil du lage? Dos ting er kjipt, men det må læres. Før du begynner med fancy programmering, så må du igjennom endel. Du kan hoppe fort på java og lage fancy vinduer og slikt, men vil du forstå hva som skjer? sånn nøyaktigt? neppe. Litt sånn kalkulator ... det skjer bare og det funker ... Begynn med en god c++ bok (c er ok, men ta det senere). Deitel & Deitel how to program ... veldig god bok. Husk å lær deg de avanserte c++ emnene innen objektorientering ... lurt å kunne. Så en bok om algoritmer er kult (mye basic ting som er greit å få inn mellom øra.) Så kan man gjerne se litt på assembly og vanlig c ... altså hardware programmering. Ikke for å bli ekspert, men for å forstå hvordan det egentlig fungerer. Så kan man sniffe på det som gjerne kalles for api programmering. Skal man lage program for linux/windows så må man kjenne deres systemer, og hvordan man programmerer mot dem. Så kan man sniffe på emner som directx, opengl, xml, ++ you name it ... nå tenker jeg programmering mot sære ting på bestemte platformer. Når man kan mye, og flere platformer osv osv ... så kan du bli kul og lage "platformuavhengig" kode ... for .... whatever Åsså sånn etterhvert så må man lære seg flere språk (for c++ er jo ikke alt)... java, c#, osv osv Men det hele begynner med en ganske kjedelig, men nødvendig c++ bok som tar for seg mange og vanskelige emner i kjedelige dos. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå