Gå til innhold

Vifter i Lian Li PC7 SCAND

Anbefalte innlegg

Jeg har et Lian Li PC7BSCAND kabinett, link:

PC7 SCAND

I dette kabinettet følger det med to 120mm vifter av type ADDA, type: AD1212DB-A73GL.

Nå er det slik at jeg absolutt ikke syns disse viftene er stillegående (jeg er kresen), og vurderer å bytte ut med papst eller noe annet. Men det kunne vært artig å vite noe mer om disse viftene, tall på luftflyt og støynivå, for sammenlikning. Problemet er at jeg ikke finner noe info på adda sine sider. Er det noen som har noe forslag?

Det jeg vet er: 12VDC, kulelager, 0.13A, max rpm ca 1200.

Edit: Har mailet adda og spurt, uten å få noe svar. Microplex sier 16 dB(A) på viftene, men de bråker mer enn min 26dB(A) papst cpu vifte. Hadde forresten vært artig å høre om noen andre med samme kabinett har samme erfaringen.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har samme kabinettet, tror nok de bråker en del mer enn 16dB

Godt å høre at det ikke bare er meg som trur det. Jeg jobber med å få tak i no dB meter for å måle (har tilgang til lydisolert rom), sånn bare for moro skyld. Men lyd er en subjektiv sak.

Selv om viftene "bråker" litt så er det en mer behagelig lyd enn den høyfrekvente bråkehvininga man får fra mindre vifter.

Lenke til kommentar
Stod 24.7, men over 16db allikevel

Vært bra å satt inn 2x 120mm SilenX vifter, men de er svindyre  :no:

Ah...my bad. Liten trykkleif der.

Ja, har vurdert noen nye vifter selv også (SilenX hadde vært tingen!), men det får drøye litt. Tar det til høsten en gang, så har jeg noe å pusle med en mørk og stormfull høst-kveld. :D

Endret av hakrist
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jupp! En liten oppdatering: Fikk nettopp 2 stk silenx-vifter i posten her.

10 min kjapt bytte, adda viftene ut av vinduet.

Resultat: Fytti katta! Det var andre boller ja.

Ok, en vifte vil alltid være en vifte, og mitt kresne øre kan fortsatt høre at det er vifter der, men du verden så mye stillere, og ikke minst mer behagelig lyd da gitt. Dyre vifter ja, men absolutt verdt pengene.

Edit: Var SX-23025-14 viftene som jeg satte inn. Dvs SilenX 120mm, 14dBA, 58CFM.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...