willbend Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hvilken kode skal til for at den returnerer det første den finner i database filen ? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Dette er kanskje det magreste emnet jeg noengang har sett i dette forumet. Ser ikke samsvaret mellom emnetittel og første innlegg, og du forklarer så dårlig problemet ditt at jeg ikke aner hva det er engang. Rapportert. Lenke til kommentar
willbend Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Beklager, men greier ikke å forklare bedre. Men trenger en kode som returnerer det første den finner. Kan ikke mye om regex, men noe lignende dette: ^a Endret 26. juni 2005 av willbend Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Kan du ikke i det minste gi litt kode? Eksempler? Jeesh, er umulig å vite hva du vil frem til med forklaringene dine. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Prøv å skissere noen av detaljene rundt det du holder på med. Hva slags database jobber du mot? MySQL? Flatfile? Første forekomst hvor da? I alle felter i databasen eller i spesifikke felter? Noe slikt du holder på med: SELECT <kolonner> FROM <databasetabell> WHERE <kolonne> REGEXP <regexputtrykk> LIMIT 1 I så fall tror jeg regexputtrykket du leter etter noe i retning av: '^tekstibegynnelseavtextdata' Edit : får ikke testet noe kode nå, og det er en stund siden jeg har sett på sql... så ta SQL'en med en klype salt. Først og fremst ment som en pekepinn. Endret 26. juni 2005 av b-urn Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) REGEXP gjør at skriver ut de resultatene som beggyner med en bestem bokstav eller flere bokstaver eks: mysql> SELECT 'fio\nfo' REGEXP '^fo'; -> 0 mysql> SELECT 'fofo' REGEXP '^fo'; -> 1 Hvis jeg ikke tar helt feil! Endret 26. juni 2005 av RiniaShqipetare Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg