Suservo Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Har satt sammen pc Skjermkortet : SAPPHIRE RADEON X800 XL Prosessor: AMD Athlon 64 3200+, Socket 939, Boxed "Venice" Hastighet:2.0 GHz, L2 Cache:512 kB Hovedkort: ASUS A8N-SLI DELUXE HDD: SEAGATE BARRACUDA 7200.8 250 GB S-ATA PSU: AOPEN 350W RAM: CORSAIR VALUE SELECT DDR 400 1024 (2X512) KABINETT: RAIDMAX SCORPIO FU 868 WU *Når jeg starter får jeg en lang beep og to korte. -har forstått det slik dette er videoproblem. Andre sier det er minneproblem? Dette er fortsatt problemet. (en lang beep og to korte) Dette har jeg gjort: strippa vekk alt så nær som: Proessor,RAM, HDD,DVD og skjermkort. Cleared CMOS. Prøvd et annet skjermkort(PCIE). Satt inn annet minne (kingston hyperX). Tatt ut og satt inn CPU. Til slutt satte jeg inn et noe eldre skjermkort fra 1998,Intergraph intense 3D, dette et PCI kort i motsening til de andre som var PCIE. Med dette kortet fikk jeg frem et bilde hvor det sto: PHOENIX AWARD BIOS v6.00PG Så hadde den fått med seg harddisk,dvd og RAM Lenger ned på skjermen sto det: ASUS A8N-SLI DELUXE ACPI BIOS REVISION 1002 CMOS CHECKSUM ERROR - DEFAULT LOADED 11/26/2004 - NF -CK 804 A8N - SLI -00 PRESS F1 TO CONTINUE, DEL TO ENTER SETUP Når jeg trykker F1 eller DEL så skjer forsåvidt det samme, skjermen fylles med små gå y'er på gul bakgrunn litt senere med i'er på rød bakgrunn, så skifter skjermen mellom lilla og rødt før det blir svart. Hvis jeg tar ctrl-alt-del så viser den noe uklar grafikk i ca 5 sek samtidig som det ned i venstre hjørne av skjermen står DEL to enter setup. Så hopper den forbi bildet som viser HDD,DVD osv. hvor du velger DEL eller F1 og begynner å vise bokstaver og farger. Så da dukker det opp endel spørsmål. -Hvorfor kommer det bilde påskjermen med PCI kort og ikke meg PCIE? -Er det noe galt med hovedkort eller prosessor? Akkurat nå føler jeg meg rimelig ut på bærtur. Noen som har erfaringer som kan være meg til hjelp? Alle strømkontakter er satt i 3 stk på HK, vifte til CPU, en til HDD og DVD. Vifta til skjermkortet går,den får strøm fra HK. AV/PÅ knapp fra kab. + HDD led, power sv, reset sw,speaker. Jeg trenger hjelp! Endret 26. juni 2005 av Suservo Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 har du prøvd med 1 minnebrikke i B1 eller når 2 i A1 ogB1 , mener det står noe i manualen om dette. Lenke til kommentar
Suservo Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Ja jeg har prøvd med en minne brikke og den skal stå i B1 sloten. har man 2 skal de stå i A1 og B1 Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg har en lignende problemstilling. jeg får ikke bilde på skjermen med ATI kort, men med mitt gamle GF4 ti4600 funker alt normalt (vel, kortet funker ikke med drivere (!)). Jeg antar her hos deg at enten GFX eller HK er ødelagt. Det høres mest ut som at hovedkortet ikke er i orden. Har du husket strøm til skjermkortet og den ekstra til HK? Lenke til kommentar
Suservo Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Takk for svar dr.X Grafikkkort er i orden vil jeg tro, da jeg har prøvd med 2 forsjellige nye kort. Når det gjelder HK så står det: CMOS CHECKSUM ERROR - DEFAULT LOADED Betyr dette at CMOS ikke riktig , slik at når man resetter ikke vil komme tilbake til default innstillinger? jeg har husket strøm til HK, GFX får fra HK for denn typen. Lenke til kommentar
Suservo Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Til opplysning: Det var hovedkortet som var kaputt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå