Gå til innhold

Skjermen blir svart etter 2 miutter i spill!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har prøvd med en annen også velfungerende psu med gode og dårlige meldinger:

Den gode: Futuremark (2005) fungerer bedre, det vil si vi kommer oss lenger enn til 225 frames.

Den dårlige: Fifa og andre spill fryser og pc låser seg..

Innstalere XP på nytt eller? Er det eneste som fungerer? Har masse spill og filmer og slikt som han ikkje vil miste, men det forsvinner vel når vi avinstalerer OS det eller?

Ja, hvis du skal formatere maskinen så blir de nok borte... går det ikke ant å kopiere filmene til en annen maskin eller brenne dem ut på cd'er?

Hvis du formaterer en maskin så sletter du absolutt alt som er på den...

Hvis du har flere harddisker kan du formatere en harddisk og lagre det du skal ha på den andre, men jeg vil anbefale å slette alt...

That's life!

Lenke til kommentar

Okei...Han har ca 230 gb med musikk, spill, filmer, bilder, programmer osv som er kjekt å "ha". Det meste har eg på min maskin, men mangler littegrann... Har bestilt meg en ny Seagate 250 gb disk, så kan vel overføre det som eg ikkje har da. Så kan han få det tilbake når pc-en er fiksa. Er det risk for at min pc vil ta kvelden på samme måte visst eg overfører hans filmer osv til meg? Har scanna pc.en hans med mange program og finner stortsett ingen feil.

Men visst det er kun skjermkortet hans som er "ødelagt" åssen kan eg sjekke det da? Skifte til en annen pc? Det fungerer jo bra i Futuremark så det er sikkert en software feil, ikkje hardware.

Men takk for svar

Lenke til kommentar
*Eventuelt klokke ned minnet / cpu et lite hakk og se om ting forbedrer seg.

Grunnen til det er for å utelukke om det er noe problem med cpu, klokker man som regel ned et lite hakk så kan man fort få systemet stabilt.

Prime95 får du fra http://www.mersenne.org , kort fortalt så bruker du torture testen og velger nr 2 i rekken av tester. La den kjøre i fire fem timer om den ikke får feilmeldinger (gult vindu), denne tester da Cpu + Minne for ustabiliteter.

Et annet alternativ er at du tar med deg skjermkortet fra hans pc og tester det i din maskin, fungerer det der (sålangt du har en god og bra 350 til 400W psu) så er det nok pcen hannes som har et eller annet problem.

Har fortsatt en tro på at det kan være psu som er hovedsynderen, men vanskelig å bekrefte uten videre testing.

Hvordan så 12V nivåene ut under testing?

Lenke til kommentar

12 volten låg på ca. 11.85 laveste 11.80. Den var aldri over 12.00.

Skal prøve om noen dager for han er ikkje heime no.

Tror du det er smart å teste ut skjermkortet i min maskin før han instalerer Xp på nytt? Ja, selfølgelig, men å instalere Xp på nytt renser maskin for en god del snusk og da, så kanskje feilen blir fjernet da. Visst det er software som fusker.

Men futuremark fungerer bra da... Bør ikkje det ha en god del å si? Det er vel mer anstrengende for pc-en enn Fifa 2005 og andre spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...