Gå til innhold

Skjermen blir svart etter 2 miutter i spill!

Anbefalte innlegg

Hei

Kompisen min har problemer med skjermkortet sitt. Er ikkje sikker på om det er driveren (Omega driver fra www.omegadrivers.net - den nyeste) som gjør det eller om det er noen drivere som vi innstalerte tidligere med MSI LIVE UPDATE. Der var hvertfall en rekke drivere på Live Update så vi innstalerte. Alle uttenom noen programmer og skjermkort drivere. Egentlig bare bios og selve hovedkortet. Men da vi hadde flashet bios hadde ikkje den blitt fjernet fra Live Update sine sider. Så da tenkte vi som så at det ikkje fungerte. Det samme gjaldt drivere for hovedkortet. Dette KAN vere problemet altså med noen drivere på hovedkortet.

En annen ting er at han har innstalert den nyeste omegadriveren, som sagt, men før det hadde han også omega. Bare en litt tidligere versjon. Da fungerte alle spill og hadde ingen problemer. Vi er ikkje helt sikkre på hva som er problemet fordi vi oppdaterte biosen, hovedkort drivere, og skjermkort driveren på ca. samme tid utten å spille spill mellom.

Da vi spiller for eks. Fifa 2005 fungerer alt bra, men etter 3-4 minutter med skikkelig Fifa spilling (ikkje simulering, for de som kjenner fifa) blir skjermen svart, men lyden fortsetter og vi hører at det er sjangser og frispark osv. Da lukker vi Fifa og etter det er hele maskina skikkelig treig og da vi blader nedover i mange mapper, kommer ikonene hengende etter og det hakker noe sinnsjukt... Det viser seg også at taskmgr.exe bruker 90 til 100 % av cpu.

Vi har prøvd å avinstalere skjermkortet og bruke orginale drivere (de windows finner da det blir innstalert ny maskinvare) og vi har prøvd å rulle tilbake driveren for skjermkortet.

Vi har prøvd med:

- Norton Systemworks 2005 full scan.

- Ad-aware full scan

- Spyboot search and destroy full scan

- Registery Mechanic fullversjon

Har kjørt noen av disse i sikkermodus. Det er noe programmer til så skal spørre han hvilken det var .

Visst noen har noe som helst som tror vil fungere, så bare post inn! Trenger virkelig hjelp for i morgen er det lan :cry:

Mvh Kizz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.... De fleste gangene jeg har opplevd lignende problemer har jeg tatt backup på alle de viktige dokumentene, bildene, videoene osv. mine og kjørt RECOVERY på Windows. Bruker å funke fint, dessuten blir maskinen "rengjort" like før Lan'et :yes:

Men selvfølgelig kan du også ha en irriterende periodisk feil på grafikkortet.. Prøv å sjekk skjermkortet i en annen pc. det funket før dere oppdaterte driverne, ja?

Og dere har prøvd å tilbakestille til eldre drivere, og alikevell funket det ikke?

Lenke til kommentar

Har prøvd å rulle tilbake driverene men han har prøvd mange ganger å instalere den på nytt så vi rullet tilbake til den samme driveren... Ikkje mye vits i det da.. :p

Ja det fungerte helt flott til vi instalerte det nye driverene på hovedkortet og skjermkortet men etter det har det vore ubrukelig.. Hvor finner eg recovery?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om det har vært lenge siden pcen har vært rengjort innvendig så anbefaler jeg at man tar seg tid til det : Fjerne alt av støv og hybelkaniner og rydde litt i kabelrotet.

Så kan du gjøre følgende :

*Defragmentere Harddisken.

*Kjør en Prime95 over natta, bruk torture test, nr 2. Får du feil så har du et stabilitetsproblem.

*Sjekk minnet med Memtest 86.

*Eventuelt klokke ned minnet / cpu et lite hakk og se om ting forbedrer seg.

*Sjekk at psu gir nok på 12V og at denne er stabil (bruk et prog for det).

Lenke til kommentar

Defrangmentering -OK

Prime95 - kva er det?kvar får eg tak i det?

memtest - OK

klokke ned cpu/minne- kvifor? det er skjermkortet som er problemet...

sjekk 12 volt- everest home edition??fungerer det bra?

- Beklager den negative tonen. Frustrert over dette problemet. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ehh..Trur ikkje det er skjermen sin feil. Den er ikkje 1 år engang (en Hyundai 19" CRT) men kan vel si at støvet ligger leeeeenge før det blir flyttet på :p

Kan det vere psu som er problemet??Før hadde han en Chiftech som følgte med kabinettet. Den tok kvelden for noen månder siden og han fikk en ny..Er ikkje heilt sikker på kva slags men trur det er en q-tech ( Noko på q- vertfall...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd med en annen også velfungerende psu med gode og dårlige meldinger:

Den gode: Futuremark (2005) fungerer bedre, det vil si vi kommer oss lenger enn til 225 frames.

Den dårlige: Fifa og andre spill fryser og pc låser seg..

Innstalere XP på nytt eller? Er det eneste som fungerer? Har masse spill og filmer og slikt som han ikkje vil miste, men det forsvinner vel når vi avinstalerer OS det eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...