Christian86 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Solgte mitt høyttaler anlegg på qxl.no 250 kroner pluss porto. Logitech 4.1 sett. Så i dag, ca 3 uker etter salg kommer denne mailen Hvordan virker dette?Har ett nesten makan til dette som jeg kjøpte av deg,skulle linke disse opp,men men.Dette fungerer ovehodet ikke.....Jeg sender en kopi av mailen til Qxl hvis vi ikke kan finne ut av dette hær,,Håper på en snarlig løsning!! Jeg svarte først at dersom det kobling mot lydkortet så kan han bruke en modul med to innganger for mini jack. Men når jeg leser mailen på nytt så virker det som om det er noe annet han ønsker å gjøre med dem. Moroa er nemlig det at det han vil gjøre har neppe settet mulighet for. Annonse tekst: Selges grunnet lite bruk. Veldig god lydgjengivelse og bass.4 satelitter og en woofer. Medfølger kvittering. Ser helt fine ut, og det er ikke noe skader. jeg vurderer å be han drite og dra hvis han kommer og skal klage mer. Han burde jo visst hva han kjøpte, selv om jeg ikke hadde plassert bilde i annnonsen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Men det går an å koble disse opp mot et anlegg ? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 det er pc høytalere. så de kan jo kobles med en pc. noe annet enn det har aldri vært sagt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Kvifor skulle han kople eit billig 4.1-sett til eit anlegg? Han kan jo kople det til ein forsterkar eller liknande dersom han har minijack på den eller overgang frå minijack til phono. Endret 26. juni 2005 av zeph Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 spørr han, men virker som han vil hevde at anlegget var ment for dette? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 For meg høres det ut som han har et tilsvarende høyttaler sett, eller i alle fall noe han oppfatter som tilsvarende ("ett nesten makan til dette"), og vil koble dem i parallell for å få lyd i begge samtidig. Om det er til en PC eller til noe annet sier han ikke noe om. Hvis det er målet trenger han vel noe sånt som denne: MiniJack splitter Om det faktisk fungerer har jeg ingen anelse om... Geir Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 tydeligvis så mener at han skal kunne koble dem sammen, men han mener også at det ikke kommer lyd fra dem. Syns det er underlig at han 3 uker etter kjøp kommer med dette og truer med qxl på nakken. Personlig ser jeg et hav med ting som kan ha gått galt, og dermed ikke noe grunn til å ta i retur. Når han kjøper et høyttaler sett for 250 kroner så kan han ikke forvente at det skal være allverdens. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hvis du vil kan du sikkert hjelpe ham litt på vei, men det virker helt åpenbart for meg at dersom han klager til QXL er det i såfall hans konto det vil gå ut over ;p Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 jeg ville gjerne likt å hjelpe han på vei, men eneste grunnen til at jeg fikk lyd hos meg var fordi komplett tipset om en dobbel minijack til en. Den har jeg brukt hos meg med gode resultater. derimot under oppryddingen så valgte jeg å selge disse og gå tilbake til 2.1 system med enklere ord: han skal kunne mye om lyd, jeg er nokså blank. Så er ikke stahet som hindrer meg i å hjelpe, men rett og slett mangel på kunskap. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 jeg hadde plukket opp tlfrøret og faktisk ringt og snakket med vedkommende. En samtale kunne sikkert oppklart mye. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 hadde jeg bare hatt nr hans Skal prøve å mekle litt mer, men virker som om han er veldig sta på at alt har blitt prøvd Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Har du ikke navnet hans? I så fall, har du søkt hos www.gulesider.no? En telefonsamtale hjelper vanligvis mer enn mail som sagt Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 hadde jeg bare hatt nr hans Skal prøve å mekle litt mer, men virker som om han er veldig sta på at alt har blitt prøvd ALLE på qxl er nødt til å registrere tlfnummer,eller så blir kontoen stengt. Så tlfnummer skal du ha fått i første epost med info om kjøper. Skal også stå inne i Qxl sidene under den aktuelle kjøper og auksjon. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Greit å hjelpe litt, men jeg trodde kjøpt var kjøpt og solgt var solgt? Skal man kunne oppleve at kjøper kommer et år etter salg og sier han skal ha pengene tilbake fordi han ikke kunne bruke gjenstanden til noe han hadde tenkt, men som han ikke prøvde å få til før et år etter kjøp? Ærlig talt, det blir for dumt... Greit at det er kjøpers marked, men det får være grenser. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Kjøper har 2 ukers angrerett så vidt jeg vet, så de kan klage/kreve pengene igjen innen den perioden Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Kjøper har 2 ukers angrerett så vidt jeg vet, så de kan klage/kreve pengene igjen innen den perioden Det gjelder vel neppe ved kjøp fra privatperson...? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Kjøper har 2 ukers angrerett så vidt jeg vet, så de kan klage/kreve pengene igjen innen den perioden tullball. se angrettsloven for info. denne regulerer forholdet mellom forhandler/næringsdrivende og forbruker. han er privat og det er jeg og, ergo ingen angrerett Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Det er kun det jeg har hørt, men det er ikke ubegrenset (burde kanskje ha skrevet det i forrige post? ) Det jeg har fått med meg: Kjøper har 2 ukers angrerett hvis varen er defekt, det oppstår en defekt som oppstår som følge av selgers bruk (missforstå meg rett på den) eller hvis det oppdages en defekt innen to uker etter fullført kjøp. Defekten det er snakk om er alvorlig, ikke bare en liten fillefeil. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Tullball om angrerett dette! For det første; den gjelder ikke i dette tilfellet. Eneste lov som regulerer dette forholdet er Kjøpslov, ikke Forbrukerkjøpslov og heller ikke lov om Angrerett. Dessuten er angretten ganske så vilkårsløs, den gjelder ikke ved defekte varer, fordi det da er regulert av Forbrukerkjøpsloven. Angrerett er ganske enkelt en mulighet for å angre, lite annet. Selvsagt er varen defekt ved ankomst behandler de fleste leverandører det som "blåmandager" eller DOA'er og bytter som oftest sporenstreks. Skulle leverandøren ikke gjøre det, bør man uansett angre seg og velge en annen leverandør. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Men tingen her er jo at varen er ikke defekt... Han får det bare ikke til å funke til hans bruk. Han har ikke sagt noe om at den ikke funker, men det funker bare ikke å linke de to høyattlersetta sammen. Og det er da vel ikke christian86 sin feil at kjøper ikke klarer å koble to høyttalersett sammen. Blir så forbanna på sånne sære personer som han kødden der ass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå