Blaster2k Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg har funnet en function for å skrive til registret på en grei måte. Private Function RegWrite(Key1, SValue As String) Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell") WSHShell.RegWrite Key1, SValue End Function Hvordan kan jeg fikse en function som er lik, bare at den leser verdiene fra registrene? Ikke showsetting (eller het den readsetting?), for den leser jo fra software/vb & vba/programnavn/nøkkel (elns) Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Funksjonen du leter etter heter RegRead, og kan kalles på følgende måte: Private Function RegRead(Key As String) RegRead = WSHShell.RegRead(Key) End Function Jeg vil for øvrig ikke anbefale å lage WSHShell-objektet hver gang denne funksjonen kalles - lag den heller når applikasjonen eksekveres, eller, såfremt dette er innenfor en klassemodul eller form, i Initialize eller i Load. Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Takken Det med WSGShellobjekt, jeg bare fannt de linjene en plass vet ikke hva et sklikt objekt er, trenger jeg å lage det? noen måte å bruke funksjonen uten det? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Du kan nok referere VBScript-objektet til ditt prosjekt via References, men jeg tør å påstå at du ikke har noe særlig å tjene på det. Dersom du legger inn følgende i begynnelsen av en form, kan du slippe å kalle CreateObject i prosedyrene: ' Shell-objektet vi skal benytte Dim WSHShell As Object Private Sub Form_Load() ' Lag deretter objektet Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell") End Sub ' Og vi kan inkludere våre funksjoner Private Function RegWrite(Key As String, Value) WSHShell.RegWrite Key, Value End Function ' ... Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Vil ikke på noen måte anbefale å bruke de metodene der. Det klart beste er via Windows API. Gå inn på www.planet-source-code.com Der finner du masse klasser som gjør dette for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå